Taxă pentru clujenii cu mașini, dar fără loc de parcare! E propunerea unui clujean care a stârnit orgolii și dezbateri aprinse: Cum vi se pare propunerea?


Taxă pentru clujenii cu mașini, dar fără loc de parcare! E propunerea unui clujean care a stârnit orgolii și dezbateri aprinse: Ce ziceți de idee?


Un subiect intens dezbătut printre clujeni pe internet este ideea introducerii unei taxe pentru proprietarii de mașini care nu dețin un loc de parcare. O propunere lansată de un clujean, inspirată dintr-o măsură recent implementată în București, unde șoferii sunt obligați să plătească o taxă anuală dacă nu pot demonstra că au unde să-și parcheze vehiculul. Consilierii locali ai Sectorului 4 au aprobat la finalul anului 2024 introducerea unei taxe anuale de 540 de lei pentru deținătorii de mașini care nu au locuri de parcare. De precizat că la București  cei care platesc noua taxă beneficiază de locurile nenominale făcute de primărie la bulevard sau la parcările făcute de Primăria sectorului 4. 

Noua taxă de 540 de lei pe an, pentru bucureștenii din Sectorul 4 cu mașini, dar fără loc de parcare, a fost adoptată | Digi24

În Cluj, situația este complicată de faptul că obținerea unui loc de parcare este condiționată fix de de existența unei mașini , cu ITP valabil, iar spațiile de parcare sunt insuficiente. Prin urmare, nici nu ai putea obține loc de parcare, dacă nu ai mai întâi mașina. Dar dacă îți iei mașina și apoi ceri loc de parcare, conform propunerii, ai fi bun de plată, căci nu ai avea parcare, poate uneori câțiva ani, din cauza crizei locurilor de parcare din Cluj. 

Comentariile internauților arată că subiectul este unul controversat:

  • Ce spun clujenii despre soluții:

În timp ce unii susțin măsuri stricte și taxe mai mari, alții propun o abordare mai echitabilă:

  • Redistribuirea locurilor de parcare într-un mod echitabil.
  • Creșterea taxelor pentru locurile nominale.
  • Investiții în parkinguri la marginea orașului și în infrastructura de transport alternativ.

    • „Face și nu face sens. Îi taxezi cu scopul să ai de unde să le faci parcări și ele, fiind fără loc, vor fi parcate pe trotuare, borduri, uzând spațiu public. Mai descurajează și deținerea de 1 mașină pentru fiecare membru de familie, incluzând și pisici și câini. Dar, în același timp, îi taxezi fără alternativă pe cei care își doresc un loc de parcare și efectiv nu mai e loc, cum sunt unele cartiere în Cluj. Nu mai bine taxezi în plus mașinile cu loc?”
    • „Mașinile cu alte numere decât CJ nu au dreptul de a folosi parcările cu abonament din Cluj-Napoca. Prețurile pentru locurile de parcare ar trebui să fie cel puțin 1.000 de lei pe an.”/Eu am loc de parcare de la primărie și mașină cu număr de alt județ. Nu au legătură una cu alta!”.
    • „Propun o taxă anuală pentru cei care parchează pe locuri nemarcate, cu un sticker în parbriz. Dar ar fi nevoie și de parkinguri la intrările în oraș pentru studenți sau cei care vin din alte județe.”
    • „Un alt comentariu a evidențiat că multe mașini din alte județe contribuie la aglomerarea orașului, fără a plăti taxe locale: „Tu, ca localnic, plătești 540 lei pentru că nu dovedești că ai loc de parcare, dar Gigi de pe coclauri, cu Golful 3 Euro 2, parchează gratis pe spațiul verde din fața blocului unde stă în chirie.”
    • Clujul mai bine ar șterge toate locurile de parcare de pe Dorobanților și ar face bandă dedicată pentru autobuze, iar în loc ar construi un parking nou, cum au făcut și pe Titulescu.”

    Deși propunerea unei taxe pentru mașinile fără loc de parcare are susținători, există mulți clujeni care cred că alte măsuri ar trebui adoptate sau măcar implementarea unei astfel de măsuri să vină la pachet cu soluții care să răspundă nevoilor diverse ale clujenilor.

    Comentarii Facebook