Șoferii din România, pe cale să primească o noua lovitură: Cea mai mare companie de asigurări de pe piață dă semne de faliment


Piața asigurătorilor auto s-ar putea cutremura din nou. Euroins, principalul „jucător”, este acuzat de Confederația Operatorilor și Transportatorilor din România că nu plăteşte daunele la timp, la fel cum făcea şi City Insurance înainte de prăbuşire. Specialiştii cred că un alt faliment în piaţă ar putea scumpi din nou semnificativ poliţele RCA.

Cel mai mare asigurător din România ar da aceleași semne ca City Insurance înainte de faliment. „Despăgubirile se fac foarte târziu, nu se respectă termenul legal și cuantumul despăgubirilor este undeva la maxim 10-15% din valoarea facturilor transmise”, declară reprezentantul unui service auto.

O nouă lovitură pentru șoferii români 

Noi ne dorim un singur lucru: să avem o colaborare foarte bună cu toate societățile de asigurări, ei să își plătească daunele așa cum și încasează”, spune președintele COTAR, Vasile Ștefănescu. 

Nici vorbă de încălcarea termenilor contractuali, spun bulgarii de la Euroins, care cred că scandalul în care sunt vizaţi este o invenţie. „Considerăm că acțiunea aceasta are în principal scopul de a afecta nejustificat imaginea Euroins România și de aceea luăm în considerare să dăm în judecată COTAR pentru acuzațiile false care ne-au fost adresate”, a declarat Eurions.

Scandalul a atras atenţia Autorității de Supraveghere Financiară, astfel că societatea de asigurări este monitorizată

Numărul maxim de zile în care societatea plătește se încadrează în limitele legale. Însă, Euroins, din perspectiva faptului că este numărul 1 pe piața RCA, cu o cotă de piață de 34% aproximativ, are și cele mai multe petiții. Am avut în ianuarie 256 de petiții, în februarie 311 petiții, iar în martie 280 de petiții”, explică Valentin Ionescu, reprezentantul  Autorității de Supraveghere Financiară. Specialiştii în asigurări spun că prăbuşirea unei alte companii ne va costa scump.

După prăbuşirea City Insurance, preţul asigurărilor obligatorii pentru răspundere civilă auto s-a dublat şi chiar triplat. Apoi numărul asigurărilor auto a scăzut dramatic. În primele patru luni ale anului, aproape 5000 de şoferi au fost prinşi fără RCA. Prea puţini faţă de estimările ASF care estimează că una din trei maşini nu are asigurare, adică aproape 3 milioane. Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România dezvoltă o aplicaţie care i-ar putea ajuta pe poliţişti să-i depisteze pe cei care circulă fără.

Poate fi un instrument extraordinar de bun pentru Poliție. În loc să oprească fiecare mașină în trafic să verifice dacă are sau nu asigurare, pot avea informațiile aproape instantaneu, dacă mașina respectivă este sau nu este asigurată”, spune președintele BAAR, Mădălina Roșu, potrivit observatornews.ro. 

Aplicația a trecut de primele teste și ar urma, curând, să fie anunțată oficial.


Comentarii Facebook