ROMATSA: Piloții Blue Air știau că aterizează pe o pistă cu zăpadă umedă şi coeficient de frânare mediu

 

ROMATSA precizează că piloții Blue Air au fost informați de controlorii de trafic aerian că pista este acoperită cu zăpadă umedă şi are un coeficient de frânare mediu.

 

Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA a anunțat că, joi dimineața, la ora 07:20, Aeroportul Cluj a solicitat accesul pe pistă a mai multor utilaje pentru deszăpezire.

 

Informaţiile privind timpul solicitat de curăţare a pistei au fost transmise de către aeroport către ROMATSA, informaţii pe care controlorii de trafic aerian le-au transmis, la rândul lor, piloţilor; ROMATSA şi-a dat acordul. La ora 07:51 aeroportul a informat turnul de control că pista a fost eliberată. Controlorii de trafic aerian ai ROMATSA au respectat procedura de comunicare cu echipajul aeronavei şi personalul aeroportului privind informarea legată de disponibilitatea pistei şi nu au intervenit în activitatea de curăţare a pistei de către aeroport. La ora 7:52, controlorii de trafic aerian ROMATSA au informat piloţii aeronavei care executau manevra de apropiere că pista este contaminată cu zăpadă umedă de 3 mm şi are un coeficient de frânare mediu. La ora 08:00 aeronava Blue Air a aterizat”, precizează ROMATSA.

 

Blue Air susține că pilotul a realizat când frâna că nu va putea opri, iar avionul a alunecat 10 metri în afara pistei.

 

Directorul Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, a precizat că piloții cunoșteau starea pistei, dar că ar fi cerut să aterizeze pentru că nu mai aveau combustibil.

 

Blue Air a negat acest lucru, precizând că în rezervor mai erau ”3.000 de kg de combustibil”, după aterizare.

Comentarii Facebook