Reacțiile clujenilor, după ce taximetriștii au blocat Clujul: ”5 RON pe KM? În București costă jumate!!! Toți să dați faliment”


Taximetriștii clujeni au blocat miercuri, 22 noiembrie, orașul pentru a cere interzicerea serviciilor de ridesharing, Bolt și Uber. Sugestivă este fotografia din apropiarea Primăriei, unde taximetriștii au blocat traficul pentru a se face auziți.

Reacțiile clujenilor au fost cât se poate de diverse, dar cert este că serviciile paralele taximetriei sunt de multe ori mai ieftine. Dreptate au și taximetriștii, care plătesc impozite locale, iar cei de la ridesharing nu. Miercuri, 22 noiembrie, am spus povestea taximetriștilor, iar astăzi dăm cuvânt clujenilor care au comentat protestul:

”5 RON pe KM (n.red. tarifele sunt 4,05 lei pe timp de zi și 4,75 de lei pe timp de noapte)? în București costa jumate!!! Toți sa dati faliment, că eu mă duc pe jos si cu busu de cate ori pot”.

”Dacă vreți să mai meargă lumea cu voi spălați-vă, atât pe voi cât și rablele, bărbieriți-vă, îmbrăcați-vă cuviincios, puneți-vă centura, nu mai fumați în mașinile alea care zici că sunt peșteri. Conduceți cu 2 mâini pe volan. Nu mai stați pe telefon, nu mai urcați prețurile, fiți smeriți in fața clienților, vorbiți politicos! Pai șoferii de Uber și Bolt nici nu îndrăznesc să ridice capul sus la client. Stau mereu cu barbia în piept!”.

”Așa, deci sa înțeleg, a fost un protest spontan, neautorizat. Nu se autosesizează miliția să le dea niște amenzi. La ce tarife au pe km, și la cât te plimbă pe la toate semafoarele din oraș, ar trebui să aibă destui bani să plătească amenzi. Și tot din cauza ca au destui bani, își permit să ia pauză la amiază, să ”prostesteze”.

”Au benzi dedicate, au standuri exclusive în buricul târgului, nr. taxiurilor e limitat, iar ei tot nu se descurcă. Lasă că se descurcă uberiștii și boltiștii, care nu au nimic din toate astea și ofera si servicii mai de calitate”.

Care a fost explicația tarimetriștilor pentru protest

Taximetriștii spun că Uber și Bolt fac concurență neoială. Ei spun că operează cu case de marcat conectate la ANAF, iar cei de la serviciile paralele nu plătesc impozitele în România, ci multinaționalele scot banii afară din țară.

Prin protestul de miercuri dorim să tragem un semnal de alarmă asupra încălcărilor repetate ale legii din partea operatorilor de platforme digitale, conform OG49/2019. 

Prin continuitatea și amploarea acestor încălcări activitatea pe piața transportului de persoane este grav perturbat de concurența neloială pe care aceste platforme o provoacă. 

Susținem un climat concurențial, fără avantajarea fățișă a unor jucători de pe piață, fie ei multinaționale cu bugete pentru lobby de multe milioane de euro.

Avem încrederea că factorii decizionali de la nivel guvernamental vor sesiza organele abilitate, în speță ADR și MCSI pentru ca aceste aspecte să fie stopate și avizele acestor platforme vor fi retrase până la punerea in legalitate, conf. Art.6 din OG49/2019. 

Modelul de inginerie financiară, dovedit de multiplele controale efectuate de ANAF și DGAF, dovedesc fără echivoc că bugetul de stat este grav prejudiciat, în timp ce operatorii de taxi care operează cu casele de marcat conectate la ANAF plătesc taxele în mod corect”, precizează Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania. 

Comentarii Facebook