Prodvinalco face bloc pe strada Crișan 26, pe un teren cu spațiu verde. Arhimar le dă soare oamenilor 2 ore iarna - FOTO


Consiliul Local a emis autorizația de construcție pentru ridicarea unor blocuri pe un teren situat între strada Horea nr. 33-35 și strada Crișan nr. 26, pe numele S.C. Prodvinalco S.A.. Proiectul este realizat de S.C. Arhimar Serv S.R.L., firma de proiectare care realizează cu succes toate proiectele de blocuri din zone sensibile. 

Firma va demola și va face un imobil mixt cu regim de înălțime variabil de la (1-3)S+D+P la S+P+3E+M, pe o parcelă de 3836 mp.

În documentația tehnică construcția va fi lipită de calcanul vecin, ”cu 3 curți de lumină la nivelul etajelor și în retragere de 6 m față de limita nordică, în dreptul curții vecine”.

Accesul auto de va face de pe strada Crișan și ocazional din strada Horea. Interesant este că de pe strada Horea oamenii vor trebui să treacă prin curtea existentă, deci puțin probabil că acest lucru va fi permis.

La dezbaterile publice care au avut loc, vecinii s-au opus construcției. Prin adresa cu nr. 148520/15.03.2019, Asociația de Proprietari str. Horea nr. 35, protesta față de această lucrare: ”Studiul de însorire va reliefa lipsa însoririi directe pentru locatarii de la Horea 35 (curțile de lumina prevăzute în noul imobil nu asigura prezența directă a soarelui pentru minim 1.5 ore/zi pentru mai multe dintre apartamente).

Menționăm că deși conform legislației în vigoare practicarea ferestrelor în calcanul de limita de proprietate nu este admis, în cazul clădirii de la horea 35 (construit în primii ani ai secolului XX) apartamentele au fost gândite cu încăperi care au iluminarea de zi prin ferestrele de la ceea ce atunci era o curte interioară (terenul aflat în discuție, la Horea 33-35). Specificăm, de asernenea, că imobilul de locuințe prevăzut este prins între două clădiri înalte și va avea apartamentele de la primele nivele într-o situație de lipsa de confort atât a insoririi cât și a vizibilității (lățimea curților de lumină fiind foarte restrânse).

Ne exprimăm îngrijorarea pentru traficul generat de aducerea a 80 de autovehicule care accesează parcela dinspre strada Crișan. Menționăm că e o stradă în pantă abruptă, de doar două benzi cu o bandă blocată de parcări iar posibilitatea creări de ambuteiaje la intrarea/ieșirea într-o/dintr-o parcare subterană de cinci niveluri (care necesita timpi de așteptare consistent!). De asemenea, menționăm că structura parcări de cinci niveluri subterane este de doar 10 metri, așa că manevrarea autoturismelor va reprezenta o provocare pentru abilitățile șoferilor. Acest lucru va genera evitarea intrării riveranilor în parcare și parazitarea întregului areal cu mașini parcate, un inconvenient pentru toți cetățenii orașului.

Ne exprimăm îngrijorarea pentru siguranța clădirii învecinate (Crișan 32) în momentul excavării unei gropi de fundare de minim 15 m adâncime pe un teren în pantă predispus alunecărilor. Pe de altă parte provocarea tehnologică aduce riscul ca să fie amânata construcția parkingul întorcându-ne la dezavantajele parcărilor pe stradă.

Prin viitoarea alipire a parcelelor se va permite amplasarea parkingului care este de interes privat pe terenul de pe Crișan? Acest lucru contravine extrasului regulamentului prezentat în certificatul de urbanism: Deoarece se propune construirea unui ansamblu mixt, pe o suprafață de teren de 3856 mp, format dintr-un imobil cu funcțiuni mixt (S+P+3E+R/M - servicii, comerț și locuire) încadrată în zonă de mixtă (UTR=ZCP__M1) și un imobil cu funcțiuni medicale (S+D+P+2E+R) încadrata în zonă de instituții și servicii publice și de interes public (UTR=ZCP_ÎS), ținând cont de caracteristicile amplasamentului și natura investiției.

În concluzie, construirea unui ansamblu de locuințe de asemenea amploare într-o curte flancată pe trei laturi de trei clădiri înalte produce în tip de locuire urbană îndepărtată de caracteristicile confortului de locuire, forțând utilizarea suprafeței la maximum fără să ia în seama interesele locatarilor existenți și viitori, urmărind doar îndesirea la maximum a locuirii. De asemenea nu este luat în calcul echilibrul care ar trebui să existe între interesele investitorului, ale locuitorilor actuali și viitori și al interesului orașului. Menționăm că această procedură invita la îndesiri neglijente și la scăderea drastică a interesului zonei și implicit al orașului. Propunem să se ia în calcul faptul că parcela este închisă între clădiri și are o lățime maximă de circa 25 ml. pe o adâncime de peste 160 ml.

Atragem atenția că atât clădirea de la Horea 31, cât și cea de la Horea 35 sunt monumente istorice și avizul Comisiei de monumente este solicitat și obținut doar pentru demolarea clădirilor parazitare de la Horea 33, nu și pentru construirea noului ansamblu de locuințe în condițiile în care acesta este lipit de cele două monumente.

Ca și locuitori ai zonei străzii Horea ne îndreptăm observațiile către Comisia de Urbanism în speranța că decizia sa va lua în considerare argumentate legate de calitatea vieții în areal și în zonă și te va privi ca fiind mai presus decât indicii tehnico-economici”.

Reprezentanții Arhimar susțin că studiul de trafic suportă o investiție pe strada Crișan.

În urma studiului de trafic realizat de către Dinamics Traffic SRL in 2018 in mai multe puncte din zona s-a concluzionat faptul ca str. Crîsan are capacitatea de a asigura fluenta debitelor orare de trafic generate de noua dezvoltare. Studiul de trafic are aviz favorabil nr. 213121/445 din 20.06.2018)”, spun arhitecții citați

De asemenea, aceștia susțin că au aviz de la Comisia Zonala a Monumentelor Istorice și că studiul de însorire pe strada Crișan 26 ”va asigura insorirea de minim 1.5 ore la solstițiul de iarna, respectând Ordinul nr. 119/2016, cap 1, art 3”, adică imobilele de lângă vor avea oare mai puțin de 2 ore pe zi iarna. 

Proiectul a trecut cu 26 de voturi de Consiliul Local, singurul care s-a abținut este Radu Constantea, consilierul local PNL. 

Comentarii Facebook