Duminica 28 Aprilie

Doar 1151 de clujeni s-au înscris în programul Rabla Local. La Cluj există fonduri pentru 5000 de mașini


1151 de clujeni s-au înscris, din 31 iulie, până acum în programul Rabla Local. Programul prevede casarea mașinilor vechi din municipiu, în schimbul sumei de 3.000 de lei. Programul are loc până în data de 31 august la ora 16:30  iar înscrierile se fac pe platforma digitală pusă la dispoziție de Administrația Fondurilor pentru Mediu.  Peste 1000 de clujeni s-au înscris în program, un număr mai mic decât cel așteptat de autorități, fiind alocat un buget care să acopere casarea a 5000 de autoturisme, anunță viceprimarul Dan Tarcea.

,,Noi ne-am asumat că putem să suportăm din bugetul local până la 5.000 de mașini. Nu este obligatoriu. Dacă sunt 5, sunt 5, dacă sunt 4.900, să fie 4.900. Noi îi încurajăm pe clujeni să facă acest lucru și să nu-și lase mașinile pe care nu le folosesc pe străzi. Este o modalitate bună de a-și lua bănuții pe mașină și de a face altceva cu acei bani, dacă mașina este nefolosită.

Numărul de 1.000 de mașini dacă stați să vă gândiți cât spațiu ocupă la nivelul municipiului Cluj-Napoca. Parking-ul din Mănăștur, de exemplu, are 350 de locuri. Deci este echivalentul a trei parking-uri aproape, pline. Dar gândiți-vă că discutăm de parcări între blocuri, deci nu este o cifră mică 1.150 de mașini care o să dispară de la nivelul municipiului Cluj-Napoca. Depinde cu ce o comparăm. Să ne gândim că doar mașinile mai vechi de 15 ani”, a anunțat Dan Tarcea, la Napoca Live.

Viceprimarul a explicat, de asemenea, ce pași trebuie să parcurgă cei care doresc să se înscrie.

,,Lumea trebuie să urmeze următorii pași: în momentul în care s-au înscris pe această pagină de la AFM, pe aceeași adresă, în termen de 30 de zile, vor primi de la Primăria Municipiului Cluj-Napoca un e-mail în care li se solicită să urmeze niște pași: adică să-și deschidă un cont de utilizator pe portalul primăriei, să acceseze link-ul, să semneze electronic declarația pe propria răspundere, sunt niște documente anexate care, dacă este cazul, să le depună sau nu. După ce transmit aceste date, în termen de 30 de zile de la primirea link-ului, trebuie să semneze contractul de finanțare, care se poate semna electronic, nu trebuie să vină la sediul primăriei.

După ce au trimis contractul de finanțare către primărie, le trimitem alt link, iar ei trebuie în termen de 60 de zile să predea spre casare autovehiculul uzat, să-l radieze din circulație, să scoată din uz de la evidența municipiului Cluj-Napoca, după care încarcă cele trei documente: dovada radierii, certificatul de distrugere și un extras de cont ca să știm unde să virăm banii. Din momentul în care ne-au încărcat aceste date, în termen de 30 de zile noi facem această plată de 3.000 de lei. Până la sfârșitul anului oamenii pot să-și încaseze banii”, a explicat Tarcea.


Comentarii Facebook