Cluj: Firmele care detin automate de cafea in spitale, scoli, verificate la sange. Vezi ce amenzi au fost aplicate


Comisarii de la Protectia Consumatorilor Cluj au verificat automatele de cafea amplasate in incinta unor unitati de invatamant, spitale, alte spatii publice.

Au fost verificati un numar de 16 operatori economici care comercializau cafea, capuccino, ceai prin acest sistem de vanzare.

Principalele neconformitati constatate la jumatate din operatorii economici controlati sunt legate de neinformarea completa, corecta si precisa a consumatorilor asupra caracteristicilor produselor comercializate si de conditiile igienice precare:

- Lipsa adresei complete a operatorului economic care administreaza aparatul;
- Lipsa volumului aferent pretului afisat;
- Lipsa cantitatii din componenta solida pentru sortimentele de cafea;
- Denumirea imporprie a unor produse, :cafea cu lapte", "ciocolata cu lapte", cand in fapt in lista ingredientelor nu se regasea lapte, ci un amestec vegetal denumit "albitor de cafea";
- Conditii igienice precare: suprafete neigienizate, urme de scurgeri din produs neindepartate. 
Urmare controlului efectuat s-a constatat faptul ca unele aparate au ca sursa de apa direct reteaua de apa potabila, fiind conectate la sistem, iar altele sunt alimentate din bidoane, neputandu-se identifica provenienta si prin urmare potabilitatea apei.

Astfel luand in considerare acest aspect si amploarea pe care a luat-o comercializarea diverselor produse alimentare prin intermediul automatelor vending, CJPC Cluj va initia propuneri legislative de reglementare a acestor vanzari referitoare la:

- Obligativitatea conectarii automatelor la o sursa de apa identificabila, fie reteaua de apa potabila, acolo unde exista, fie  utilizarea unor ape avizate, imbuteliate in recipiente care prezinta toate elementele de identificare-caracterizare si care sunt insotite de documente care atesta calitatea si conformitatea acestora;
- Implementarea unui ghid de bune practici care sa reglementeze informarea consumatorilor, procedura de igienizare a interiorului/exteriorului aparatului si evidentierea acestor operatiuni in documente, trasabilitatea materiilor prime utilizate;
- Igiena personalului care administreaza aparatele: efectuarea unor controale medicale periodice, purtarea unui echipament de protectie;
- Fiscalizarea aparatelor, luand in considerare faptul ca in prezent nu exista obligativitatea emiterii bonului fiscal.

Ca si exemplu pozitiv mentionam unii operatori economici care-si desfasoara activitatea sub franciza unor firme din afara, care impun prin auditul intern urmarirea si evaluarea permanenta atat a starii de igiena cat si a documentelor, a modului de informare, a aspectului aparatului.

Pentru neconformitatile constatate au fost aplicate 8 sanctiuni contraventionale, din care 5 amenzi in valoare de 7.000 lei si 3 avertismente.

Comentarii Facebook