Angajatul DGASPC Cluj acuzat că l-a bătut pe preotul Șimonca din Turda, rupe tăcerea. Striga: Mă lovește în burtă!” și ”Lovești un preot?”


Angajatul DGASPC Cluj care este acuzat de un preot din Turda că l-a agresat a explicat ce s-a întâmplat. 

Dragoș Grădinariu, numit coordonator Centrului de recuperare psiho-neuro-motorie pentru copiii cu handicap ”Sfânta Irina” -Turda, s-a deplasat miercuri, 16 februarie pentru a face inventarul, așa cum cere legea. 

Acesta a fost întâmpinat de preotul Florian Șimonca, care a condus până acum Centrul de recuperarea a persoanelor cu dizabilităţi ”Sfânta Irina”, și care i-a făcut plângere la poliție pentru că l-ar fi agresat. Dragoș Grădinariu spune că totul este o minciună și că preotul, care conduce Fundația Filantropica, a început să urle că este lovit și agresat, deși nimeni nu s-a atins de el. 

Am dat să deschid ușa, care se deschide spre interior, iar el a intrat pe lângă mine și a început să strige: ”Ce faci, mă lovești!”,” Mă lovește în burtă!” și ”Lovești un preot!”. Am știut că a avut antecedente cu alt coleg, unde în acelaşi mod a încercat să insinueze, să provoace scandal cu acelaşi text ”Ce faci, hai dă în mine! Ce aştepţi!”, și m-am retras circă 1 metru în spate unde erau și alți colegi”, a relatat Grădinariu, soțul unei foste procuroare din Cluj. 

Angajatul Direcției de Asistență Socială și Protecție a Copilului susține că preotul nu a vrut să permită inventarierea tuturor bunurilor din centru, acuzându-l că are lucruri de ascuns. În plus, nici actele clădirii nu le-ar fi prezentat preotul, deși imobilul ar trebui să fie deținut de Direcție, care plătește reparațiile și întreținerea. 

Când a auzit domnul Simonca ca trebuie să facem inventarul clădirilor, a luat foc şi a zis că respectivele clădiri sunt ale fundaţiei pe care o conduce. (total greşit deoarece protocolul de predare primire din 25.03 2009 dintre Direcție și Fundația Filantropica, unde scrie că se predă și preia clădirea din strada Gheorghe Barițiu, nr. 39, în valoare de 487 mii lei.

Acel spațiu este al DGASPC Cluj și nu al Fundației Filantropica. La intrare în biroul domnului Șimonca este o plachetă pe care scrie că acolo funcționează Fundația Filantropica, fără a avea acte încheiate cu DGASPC în acest sens. Când l-am întrebat, a spus că nu este treaba mea”, a mai spus Dragoș Grădinariu. 

Conducerea DGASPC Cluj a spus reporterului Știri de Cluj că se face o anchetă și, în circa 7 zile, se va vedea exact ce nereguli sunt la centrul din Turda.

Redăm mai jos poziția lui Dragoș Grădinariu, acuzat de preotul Șimonca:

Încă de la intrare în centru am stăruit să se respecte măsurile Covid, respectiv să se ia temperatura de la fiecare membru al comisiei, să se completeze formularul de acces în instituţie de unde să rezulte dacă am intrat în contact în ultimele 14 zile cu persoane infectate Covid.

L-am informat pe domnul Șimonca, șeful Centrul de recuperarea a persoanelor cu dizabilităţi ”Sfânta Irina” că vom face inventarul conform Dispoziţiei directorului general al DGASPC Cluj, deoarece Centrul Sf Irina a fost reorganizat în urma Hotărâri Consiliului Judeţean Cluj.

În urma reorganizări centrului, a fost numit un gestionar care trebuie să preia toate bunurile aflate în gestiunea centrului și eu reprezint comisia de inventariere, care trebuie să predea respectivele bunurile.

L-am întrebat pe domnul Șimonca, dacă este gestionar al Centrului și a spus că da, în acel moment Comisia de inventariere trebuie să ia unele măsuri organizatorice pentru desfăşurarea inventarierii.

Prima măsură organizatorică pe care comisia de inventariere trebuie să o ia, conform Ordinului nr.2861/2009 este: Înainte de începerea operaţiunii de inventariere să ia de la gestionarul răspunzător de gestiunea bunurilor o declaraţie scrisă de unde să rezulte:

Gestionează bunuri şi în alte locuri de depozitare;

- În afara bunurilor entităţii respective are în gestiune şi alte bunuri aparţinând terţilor, primite cu sau fără documente;

- Are plusuri sau lipsuri în gestiune, despre a căror cantitate ori valoare are cunoştinţă;

- Are bunuri nerecepţionate sau care trebuie expediate (livrate), pentru care s-au întocmit documentele aferente;

- A primit sau a eliberat bunuri fără documente legale;

- Deţine numerar sau alte hârtii de valoare rezultate din vânzarea bunurilor aflate în gestiunea sa;

- Are documente de primire-eliberare care nu au fost operate în evidenta gestiunii sau care nu au fost predate la contabilitate.

Domnul Simonca a început să completeze declaraţia, dar în momentul în care a văzut ce trebuie să declare a devenit brusc nervos şi a spus că dumnealui nu este gestionarul bunurilor. (cele afirmate se pot confirma cu începutul de declaraţie dată de către domnul Simonca şi prin mărturia comisiei de inventariere).

Dacă dânsul a spus că nu el este gestionarul bunurilor, le-am spus colegilor să mergem să facem inventarul. Legea spune că, dacă nu este un gestionar, comisia face inventarul și întocmeşte un proces verbal cu rezultatul inventarierii.

Am încercat să mergem spre primul birou pentru a face inventarierea. Primul birou era chiar al domnului Șimonca. Am dat să deschid ușa, care se deschide spre interior, iar el a intrat pe lângă mine și a început să strige: ”Ce faci, mă lovești!”,” Mă lovești în burtă!” și ”Lovești un preot!”.

Am știut că a avut antecedente cu alt coleg, unde în acelaşi mod a încercat să insinueze, să provoace scandal cu acelaşi text ”Ce faci, hai dă în mine! Ce aştepţi!”, și m-am retras circă 1 metru în spate unde erau și alți colegi. 

L-am sunat pe domnul director Prodan (îi ține locul directorului general Nicoleta Molnar) și i-am adus la cunoștință cele întâmplate. Mi-a spus că dacă nu reușim să facem inventarul, atunci să facem un proces verbal că nu ne lasă să îl realizăm şi să ne întoarcem la sediul instituţiei.

Am reintrat în clădire și am spus hotărârea de a face un proces verbal și vom vedea ce se întâmplă. Domnul Șimonca a spus atunci să facem inventarierea bunurilor ce aparțin DGASPC. Membrii comisiei au spus să o facem, chiar și dacă e parțială.

I-am spus: ”Domnule Șimonca, dacă vă simțiți amenințat, vă rog să chemăm poliția, la 112!”. El a replicat că nu a fost agresat și nu e nevoie. Am martorii comisiei.

Le-am spus colegilor să facă inventarierea, iar eu supraveghez. Atunci domnul Șimonca a interzis să facem inventarierea obiectelor aparținând terților.

Bunurile existente în entitate şi aparţinând altor entităţi: închiriate; leasing; concesiune; în administrare; în custodie; primite în vederea vânzării în regim de consignaţie, spre prelucrare etc.

Se inventariază şi se înscriu în liste de inventariere distincte.

Listele de inventariere pentru aceste bunuri trebuie să conţină informaţii cu privire la numărul şi data actului de predare-primire şi ale documentului de livrare, precum şi alte informaţii utile.

În termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la terminarea inventarierii, listele de inventariere cuprinzând bunurile aparţinând terţilor se trimit şi persoanei fizice sau juridice căreia îi aparţin bunurile, urmând ca proprietarul bunurilor să comunice eventualele nepotriviri în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea listelor de inventariere.

În caz de nepotriviri, entitatea deţinătoare este obligată să clarifice situaţia diferenţelor respective şi să comunice constatările sale persoanei fizice sau juridice căreia îi aparţin bunurile respective, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea sesizării.

În momentul când am adus la cunoştinţă domnului Simonca cum trebuie să procedăm cu bunurile aparţinând terţilor a început să țipe că acelea nu sunt bunurile noastre și să nu facem inventarierea acelor bunuri. I-am atras atenția că trebuie să facem, dar dacă ne îngrădește facem numai la ceea ce deține Direcția.

Am găsit foarte multe produse date în consum şi care în mod normal trebuiau să se afle în magazie. Spre exemplu, dacă un centru are nevoie de 20 de detergenți de toaletă pentru 1 lună, trebuie să îi ceară în funcție de consum, dar nu poți avea 20 de detergenți daţi în consum. Am găsit hârtie igienică și detergent de pardoseală în exces.

Când a auzit domnul Simonca ca trebuie să facem inventarul clădirilor, a luat foc şi a zis că respectivele clădiri sunt ale fundaţiei pe care o conduce. (total greşit deoarece protocolul de predare primire din 25.03 2009 dintre Direcție și Fundația Filantropica, unde scrie că se predă și preia clădirea din strada Gheorghe Barițiu, nr. 39, în valoare de 487 mii lei.

Acel spațiu este al DGASPC Cluj și nu al Fundației Filantropica.La intrare în biroul domnului Șimonca este o plachetă pe care scrie că acolo funcționează Fundația Filantropica, fără a avea acte încheiate cu DGASPC în acest sens. Când l-am întrebat, a spus că nu este treaba mea. 

Acolo avem și un microbuz, cu care DGASPC aducea beneficiarii la tratament. Acel microbuz, domnul Șimonca având un conflict cu șoferul, a fost retras pentru a rămâne colegul fără obiectul muncii. Straniu este că preotul Șimonca a dus microbuzul în service și DGASPC a plătit 7000 de lei cost de reparaţie pentru un obiect care nu este al nostru (adică după spusele domnului Simonca a fost retras din convenţia de colaborare), 

Eu am bănuiala că spațiul în care funcţionează Centrul Sf Irina a fost intabulat pe altcineva. Am întrebat pe doamna Molnar și mi-a dat de înțeles că nu e ceva în regulă.

În acel spațiu s-a investit mult, în reparații. Nu există acest spațiu trecut în patrimoniul DGASPC. Respectiv în lista mijloacelor fixe dar se găseşte în afara bilanţului. Ceva nu este în regulă, de aceea a făcut acest teatru. 

Să ferească bunul Dumnezeu ca cineva să fi donat bunuri și așa-zisul bun părinte le-a trecut pe fundație Filantropica

Eu sunt afectat de tot acest scandal. DGASPC nu are ce să îmi reproșeze. Am fost foarte afectat, mai ales că se spune că l-am bătut”, a relatat Dragoș Grădinariu.

Comentarii Facebook