Ai primit o factură „umflată” la energie? Vezi cum îți poți recupera banii


S-a stabilit procedura prin care românii își pot recupera banii de pe facturile greșite de la companii. Furnizorii au obligația să recalculeze facturile fără a impune penalități în termen de 15 zile, iar debranșările sunt interzise. 

Există procedură regulament special pentru aceste diferende între client și furnizor, procedură stabilită de ANRE. Dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci la cererea clientului, în termen de 5 zile, furnizorul are obligația de a efectua plata. Dacă diferența e mai mică de 100 de lei atunci se recuperează din factura următoare”, a explicat ministrul Virgil Popescu, ministrul Energiei. 

Cum poți afla dacă factura primită la energie este calculată  greșit

Virgil Popescu, a subliniat că aproximativ între unu şi două milioane de facturi la energie au fost trimise populaţiei, fără ca furnizorii să îşi actualizeze aplicaţiile informatice, astfel că valoarea acestor facturi este una foarte mare.

Îţi poţi da seama că o factură este eronată și nu a fost făcută în conformitate cu legea, dacă ţi se pare că preţul e mai mare decât plăteai în mod curent. Dacă nu are nici plafonare, nici compensare, atunci factura nu este în conformitate cu legea. Însă, nu trebuie să te alarmezi, în urma ordonanţei guvernamentale de miercuri, furnizorii sunt obligați să refacă aceste facturi. 

Comentarii Facebook