A fost publicat planul pentru reorganizarea transportului public din Cluj-Napoca: Mai puține linii, mai multe stații. Cum va reacționa CTP?
Trei specialiști clujeni au decis să revoluționeze transportul în public din Cluj-Napoca. Astfel, echipa formată dintr-un inginer de trafic, un economist și un programator a realizat un document de analiză și optimizare a transportului public din orașul nostru.
Se cere reorganizarea transportului public din Cluj-Napoca: Mai puține linii, mai multe stații. Cum va reacționa CTP?
Acest studiu arată că rețeaua actuală cu 69 de linii ar putea fi optimizată în 50 de trasee mai eficiente cu mai multe stații și timpi de așteptare mai scurți. Conform Media9, documentul vrea să reseteze sistemul blocat în timp, pentru că multe trasee actuale există de dinainte de 1994 și nu sunt toate adaptate realităților anului 2025.
Dacă s-ar pune în aplicare acest plan, mijloacele de transport ar veni mai des și ar străbate orașul pe distanțe mai lungi. O noutate ar fi că numărul de vehicule în trafic rămâne același, însă niciun autobuz nu s-ar mai întoarce în Piața Mihai Viteazu. Și mai important, călătoriile ar putea fi făcute direct sau cu un singur schimb.
„Am făcut documentația pro bono și din pasiune. Am mai realizat astfel de optimizări, pe contracte, în mai multe orașe, dar de această dată am lucrat doar cu date publice. Am încercat să arătăm ce se poate face la Cluj cu infrastructura de azi, fără investiții mari. Singurele modificări propuse sunt câteva stații noi și folosirea unor linii de troleibuz existente, dar neutilizate încă din 1994”, a declarat pentru inginerul de trafic Tudor Măcicășan pentru sursa citată.
Rămâne de văzut dacă cei din conducerea CTP vor fi receptivi la acest plan, mai ales că vor fi eliminate întoarcerile din zona centrală, acolo unde nicio linie nu ar mai avea capăt în Mihai Viteazu sau Avram Iancu. Potrivit inginerului, planul conține modificări „mici”, dar care pot avea mare impact asupra vieții cetățenilor.
Actualul plan de acțiune al CTP datează de dinainte de 1994, poate că ar fi momentul unei reforme
De exemplu, o astfel de modificare este propusă în zona Hermes, acolo unde există o zonă „densă de blocuri” aflată la 500 de metri de orice mijloc de transport în comun. Dacă planul ar fi îmbrățișat de CTP, o linie de autobuz ar urma să fie extinsă până în acel loc. Această inițiativă nu este o noutate absolută în Cluj-Napoca.
În 2017, jurnalistul Ionel Lespuc propunea în programul de bugetare participativă finanțarea unui astfel de studiu, însă proiectul era declarat neeligibil. Dacă studiul semnat de Tudor Măcicășan, Darius Moldovan și Andrei Pintea ve deveni realitate, am avea trasee comasate cum sunt 31 + 35 sau 21 + 39, care ar face viața oamenilor mult mai ușoară.

24 Comentarii