5000 de euro, strânși de liceenii clujeni pentru copii cu autism


Aproape 5.000 de euro au rezultat în urma Balului de Caritate Bastion 15, organizat săptămâna trecută de tinerii membri ai Clubului Leo Cluj-Napoca Bastion. Suma va ajunge la Asociația JoyStory, ce se ocupă cu terapia copiilor cu tulburare de spectru autist și alte tulburări pervazive de dezvoltare.

Clubul Leo Cluj-Napoca Bastion este o organizație neguvernamentală formată din tineri cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani, dar în special din elevi de liceu, dornici să ajute comunitatea din care fac parte, prin voluntariat. Ei organizează și participă la foarte multe evenimente cu scop caritabil, ca răspuns la problemele pe care le identifică în comunitatea locală. 

Ideea de a organiza un bal pentru a sărbători cei 15 ani de existență a clubului a apărut cu aproximativ un an în urmă. Cauza pe care am decis să o ajutăm a apărut câteva luni mai târziu, când un grup de membri noi au prezentat un proiect prin care să ajutăm copii diagnosticați cu autism. Ulterior, am găsit Centrul JoyStory, am făcut o vizită acolo, unde le-am cunoscut pe cele trei fete- aproape de o vârstă cu noi- care au înființat această asociație și i-am întâlnit pe o parte din copiii ajutați de ele. Sunt copii care merită tot sprijinul din lume, iar povestea din spatele asociației, dorința și implicarea necondiționată a celor trei membre fondatoare, ne-au convins că este o cauză pentru care merită să luptăm din plin”, a declarat Alexandru Ignat, președinte Club Leo Cluj-Napoca Bastion. 

La evenimentul din 20 aprilie au participat 125 de persoane, iar metodele de strângere de fonduri au fost numeroase, de la donații directe- în urne și în conturi, până la licitații de obiecte și cumpărare de bilete de tombolă.

Asociația JoyStory a fost înființată în februarie 2018, în Cluj-Napoca și se autosusține, de aceea are nevoie permanentă de fonduri pentru terapia copiilor, care implică dotări și materiale de lucru dintre cele mai variate: senzoriale- precum tuburi cu lumini sau table interactive, necesare pentru dezvoltarea achiziților cognitive ale copilului, cât și din categoria celor care stimulează motricitatea grosieră prin echipamente specifice- spaliere, spre exemplu.

În terapia comportamentală avem nevoie de diverse materiale educaționale pentru dezvoltarea diferitelor abilități (sortări, potriviri, poziții spațiale, povești terapeutice, planșe pentru identificarea emoțiilor și raționamentelor, sau pentru dezvoltarea relațiilor cauză –efect, etc), dar și de materiale care să ne ajute la predarea abilităților sociale prin tehnici specifice precum video-modelling (scenarii/povești proiectate). De asemenea, în terapie sunt necesare și jocurile tematice sau jocurile de rol cu impact asupra dezvoltării diferitelor abilități funcționale  sau sociale cu materiale specifice. Ne dorim și  achiziționarea unui echipament pentru evaluarea abilităților cognitive și ale limbajului”, spune Iulia Părăuan, una dintre cele trei tinere care au înființat Centrul JoyStory.

Comentarii Facebook