Un clujean își strigă disperarea după ce soacra lui a murit la spitalul din Gherla: „Urla toată noaptea de durere și nu trecea nimeni să o vadă”
Un clujean își strigă disperarea după ce soacra sa a murit la Spitalul Municipal Gherla
Vasile S. povestește cu amărăciune ultimele zile din viața soacrei sale, internată pe secția de interne a Spitalului Municipal Gherla. Clujeanul acuză lipsă de empatie, neglijență și condiții umilitoare pentru bolnavi.
Bărbatul spune că totul a început pe 8 august 2025, la ora 6 dimineața, când a dus-o pe femeie cu ambulanța la spital. Despre personalul de pe ambulanță are numai cuvinte de apreciere: „Personalul medical de pe ambulanță a fost întotdeauna super profesionist, nu am avut niciodată vreun reproș, începând de acasă, de la preluarea bolnavului, până la predarea la spital.”
În schimb, experiențele repetate în unitatea medicală din Gherla l-au lăsat cu un gust amar: „În ceea ce privește personalul din spital, mai ales secția interne, mi-au lăsat un gust amar. Începând de la manager până la restul personalului, sunt de toată jena. Lipsă de empatie, lipsă de a acorda minimul de confort unui bolnav, care a ajuns acolo pentru că e bolnav! Nu a mers la cinema!”
Clujeanul spune că soacra sa a suferit enorm până în ultima clipă: „De când am dus-o și până la ultima suflare, femeia aceea a avut de suferit enorm. Noi, aparținătorii, mergeam să o schimbăm, să îi dăm să mănânce. Ne suna să ne spună că toată noaptea a urlat de durere și disconfort și ea și colega de salon și nu a trecut nimeni să o vadă. Măcar o vorbă bună dacă nu un calmant.”
Situația s-a agravat după ce medicul cardiolog le-a spus că femeia mai are doar câteva zile de trăit: „Marți ne spune doamna doctor că mama nu are mai mult de trei zile de trăit și că nu se poate face nimic.”
El povestește și un episod revoltător: „Joi i-a fost pusă o perfuzie care, din neglijență, nu a fost conectată la branulă, iar lichidul picura jos. Au sunat, au strigat, le-au chemat, așa cum au putut, și când a venit în sfârșit cineva, era deja jumătate pe jos.”
Vineri dimineața, familia a fost anunțată că femeia nu se simte bine, după o noapte întreagă în care nimeni nu ar fi trecut prin salon. A doua zi, rudele au depus o sesizare la Colegiul Medicilor pentru neglijență, dar duminică femeia a murit.
„Luni dimineața, la ora 8, ne sună dna doctor și ne ia foarte tare că de ce am făcut plângere, cine ne credem după tot ce a făcut pentru pacient? Păi nu ai făcut, tanti, nimic!”
El spune că a cerut fișa medicală a soacrei, dar că aceasta nu i-a fost oferită: „Când au spus că vor da copie după fișa de internare a bolnavului, nu a vrut să o dea. De ce? Dacă nu ești cu musca pe căciulă?!”
Clujeanul se întreabă cine îi numește pe cei din conducerea spitalului: „Mă întreb cine îi pune în funcții de conducere!? Îmi amintesc că atunci când era dna Șomlea Mihaela manager nu se întâmplau atâtea. Din contră, spitalul a crescut mult sub conducerea dânsei.”
În final, mesajul său pentru personalul medical este unul amar, dar clar: „Cum poți sta, știind că ai depus un jurământ, să auzi bolnavul că strigă și să nu te duci să vezi de ce? Și doar faptul să treci prin salon îl poate alina. O vorbă bună este de multe ori de ajuns.”
Reprezentanții Spitalului din Gherla sunt de negăsit la telefon
Știri de Cluj a încercat să ia legătura telefonic, cât și pe mail cu reprezentanții Spitalului din Gherla, purtător de cuvânt și la manager. Deși la telefon am încercat să sunăm în repetate rânduri în această dimineață, nimeni nu răspunde. La email, încă nu am primit niciun răspuns până la această oră.
Contactați de Știri de Cluj, reprezentatnții Colegiului Medicilor Cluj au declarat că nu există o plângere pe numele d-nei doctor, dar au refuzat să spună dacă există vreo plângere la adresa spitalului din Gherla.
UPDATE:
Conducerea Spitalului din Gherla i-a transmis prin avocat răspuns clujeanului la reclamația făcută:
„CĂTRE
*********
Domiciliul în *********, jud. Cluj
În numele justițiabilei noastre SPITALUL MUNICIPAL GHERLA, cu sediul în Gherla, str. Horea nr. 2, P-ța Libertății nr. 9, Cluj, CIF 4546995, urmare a reclamației formulată de dvs. și înregistrată la registratura Spitalului Municipal Gherla sub nr. *****/18.08.2025, formulăm prezenta
ADRESA
Prin care vă informăm că, în raport de aspectele semnalate de dvs. în adresa transmisă instituției, conducerea Spitalului Municipal Gherla a efectuat demersuri în vederea clarificării situației, solicitând astfel puncte de vedere din partea întregului personal care era de serviciu în data de 08.08.2025, precum și documentația medicală întocmită cu referire la pacienta C. A. - CNP********************, concluzionând că în prezenta speță nu au fost încălcate norme legale de către personalul medical.
Astfel că, în ceea ce o privește pe pacienta C.A. - CNP **************************, vă asigurăm că acesteia i-au fost respectate toate drepturile prevăzute de Legea 46/2003 privind drepturile pacientului cu ocazia prezentării acesteia la Spitalul Municipal Gherla în data de 08.08.2025”.

8 Comentarii