PDL Cluj-Napoca: Lovitură dură pentru transportul metropolitan: Consilierii USL îşi bat joc de clujeni!

 

PDL Cluj-Napoca îi acuză pe consilierii USL că își bat joc de clujeni, nevotând proiectul care prevedea o taxă specială RATUC din care să fie cumpărate autobuze.

 

Este vorba despre ședința Consiliui Local, din data de 11 decembrie, în care consilierii locali ai USL au votat împotriva proiectului de modernizare a transportului în comun. ”Proiectul RATUC prevedea instituirea unei cote de 6,65% pentru constituirea sursei de finanțare a investițiilor pentru achiziția mijloacelor de transport public moderne cu un confort sporit, mai puțin poluante și cu un consum energetic redus. Modernizarea parcului de autobuze, troleibuze și tramvaie foloseşte atât locuitorilor municipiului, cât şi extinderii transportului în comun în zona metropolitană. Important de subliniat, prin instituirea acestei cote nu se modifică prețul biletului/abonamentului existent în prezent”, precizează reprezentanții PDL Cluj-Napoca.

 

Consilierii USL sunt acuzați că au adus în discuţie argumente care vin să sprijine companiile private de transport în defavoarea RATUC, punând astfel piedici dezvoltării unui sistem integrat de transport în comun la nivel metropolitan. ”Aceasta este o nouă confirmare a politicii USL de a bloca accesul unui transport civilizat în comunele din jurul oraşului, Floreşti, Chinteni, Apahida, Baciu, Ciurila etc. Consilierii USL au avut tupeul de a cere accesul companiilor private de transport, companii "de casă", folosite în campanii pentru turism electoral, în staţiile RATUC, urmând astfel să aglomereze şi mai mult oraşul şi să folosească amenajările făcute din bani publici pentru satisfacerea unor interese private”, se mai arată în documentul citat.

 

PDL Cluj-Napoca își afirmă regretul că ”unii dintre aleşii clujenilor au pus interesul politic şi privat deasupra interesului public. Dacă la nivel naţional USL continuă să dea lovitură după lovitură românilor, la Cluj-Napoca, USL încearcă din răsputeri să blocheze dezvoltarea unui transport în comun european pentru a favoriza clientela politică”.

Comentarii Facebook