Vineri 27 Ianuarie

Florești: Benzile reversibile nu pot fi implementate! Semafoarele nu pot fi oprite la orele de vârf

 

Benzile reversibile la orele de vârf nu pot fi aplicate pe raza comunei Florești, cu toate că unii șoferi încă solicită acest lucru.

 

Propunerea este una mai veche, dar nu poate fi pusă în aplicare pentru că salvările și echipajele SMURD nu ar mai avea pe unde să treacă, fiind numai o bandă pe un sens la orele de vârf. 

 

Dacă am bloca traficul pe trei benzi pe un sens la orele de vârf am avea probleme cu salvările, care nu ar avea pe unde să treacă și am avea probleme mult mai mari. 

 

Cu un trafic normal pe 2 benzi, aceste mașini de intervenție pot trece, dar dacă ar fi numai o bandă s-ar produce blocaje. Salvările se deplasează destul de des spre și dinspre Florești. Sunt multe accidente rutiere și oameni care trebuie transportați la spital. Cred că logica mea primează și avem nevoie de două benzi pe un sens”, a precizat primarul Horia Șulea, primarul comunei Florești, la Napoca FM.

 

Edilul le-a răspuns și celor care cred că semafoarele ar trebui oprite la orele de vârf. ”Mă întreabă mulți de ce nu oprim semafoarele în orele de vârf? Păi atunci în celelalte ore nu își au rostul. Acel sistem a fost implementat pentru protecția pietonilor și pentru a rezolva problemele cu șoferii care încearcă să intre pe străzile laterale”, a mai spus Șulea.

 

Primarul comunei a spus că CNADNR a emis o nouă măsurătoare de trafic prin care s-a stabilit că trec prin Florești 72 de mii de mașini, într-un interval de 24 de ore. ”Aproape 30 - 35% sunt în tranzit și nu au legătură cu Floreștiul și tranzitează comuna.

 

Eu mai am o problemă privind implicarea Guvernului în soluționarea problemelor. Nu este un dezastru acum în Florești. Niciunul dintre locuitori nu face de la intrare în Florești și până la sensul giratoriu spre Cetatea Fetei mai mult de 20 de minute. Este zona restricționată de acele semafoare și acolo se circulă mai încet.

 

Traficul este o problemă și mă întorc la ceea ce am spus cu referire la implicarea Guvernului. Avem Autostrada Transilvania și s-a promis o autostradă urbană care să facă legătura cu drumul Cluj-Napoca - Turda, dar nu s-a mai făcut nimic. Dacă s-ar realiza nu am mai discuta despre probleme de trafic în zona metropolitană. Dacă ar fi o legătură între Autostrada Transilvania și centura Vâlcele - Apahida. Din nefericire, guvernele din ultimii ani nu au fost nimic pentru Florești. Cu regret spun că din Florești au mers spre București sute de milioane de euro și noi nu am văzut nimic”, a mai spus Horia Șulea. 

 

Acest drum de legătură între A3 și DN 1 ar oferi șoferilor care numai tranzitează orașul o rută prin care să ocolească centrul Clujului. Șoferii ar intra pe autostradă, la Gilău, și ar ajunge la centura Vâlcele - Apahida. De acolo ar merge fie spre Turda - Alba, fie spre Dej, pe centura Apahida.

Comentarii Facebook