Clujul va avea cea mai modernă zonă urbană din România! ”Groapa” din Mărăști renaște ca pasărea Phoenix - FOTO


Parcul din zona Expo Transilvania, cunoscut și sub numele de ”Groapa”, va avea o altă imagine în câțiva ani. Sunt acolo 15 hectare care vor fi remodelate, iar din randările arhitecților rezultă, probabil, cea mai modernă zonă urbană din România. 

În acea zonă, care este mai nesigură, va apărea un parc superb, un culoar de mobilitate, două stații de metrou, două parkinguri, dintre care unul multimodal: stație de metrou, parcare și centru comercial.

Parcul din Zorilor nu se mai poate face! Boc învins la Oradea de Sile Pușcaș. Primarul a făcut o criză de nervi

Mai multe străzi din zona Expo Transilvania vor deveni pietonale

Parcul Aurel Vlaicu sau zona Expo Transilvania va intra într-un amplu proiect de modernizare. Discutăm de o suprafață de teren de peste 9,5 hectare, 9,4 hectare sunt terenuri aflate în proprietatea Primăriei Cluj-Napoca, evident după expropriere, iar zona totală studiată este de aproximativ 17 hectare.

Ne propunem acolo ca din zoneel de betoane pe care le avem astăzi să le transformăm în spațiu verde, de care pietonii să se poată bucura și fiecare categorie de vârstă să se regăsească într-una din zonele.

De asemenea, în zonă vor apărea și două parkinguri de aproximativ 450 de locuri de parcare.

Toate zonele de agrement, fitness, jogging, ciclism vor fi moderne. De asemenea, vor fi și zone de relaxare. 

Va exista și un teatru în aer liber și sunt câteva străzi care vor fi discutate pentru walkable city, discutăm aici de strada Dâmboviței, tronsonul dintre strada Ialomița și calea ferată, pe strada Ialomiței tronsonul dintre strada Dâmbovița și intersecția cu strada Fabricii de Zahăr. Strada Tribun Vlăduțiu, tronsonul dintre strada Dâmboviței și strada Răsăritului, Aleea Dâmboviței, tronsonul dintre strada Dâmboviței și strada Cojocnei. 

Este un proces de revitalizare a unei zone care deservește două cartiere mari, Mărăști și cartierul Între Lacuri. 

De asemenea, în zona pieței agroalimentare Ira va fi o zona în care se va intersecta trenul metropolitan, metroul, pistele velo și culoarul de mobilitate, de-a lungul căii ferate. Va fi un punct modern intermodal.

În plus, vor fi plantați peste 1000 arbori și arbuști”, a spus viceprimarul Clujului, Dan Tarcea.

Arhitect: Va fi favorizat traficul nemotorizat

Radu Andronic, arhitectul care s-a ocupat de randările și viziunea noii zone, a spus că acum ”groapa” din Mărăști are un aspect învechit. 

Prin intervențiile pe care le vom face se dorește o reducere a traficului auto, o favorizare a traficului nemotorizat, pietonal, susținerea transportului public. Mai ales că proiectul nostru are fericirea, dar și nefericirea de a se suprapune din punct de vedere geografic, cu încă trei proiecte, foarte importante. Mă refer la proiectul de metrou, care pe amplasamentul nostru are două stații. Mă refer la stația Viitorul și stația de la IRA. Apoi are o stație de tren metropolitan, cea de la Podul IRA, și acest coridor de mobilitate durabilă. Va trebui să ne integrăm cu aceste proiecte.

Avem posibilitatea ca la Podul Ira, pe poligonul betonat, să creăm o clădire excepțională pentru arhitectura românească, o parcare multietajată cu funcțiune de terminal multimodal, cu ieșiri pentru stația de metrou integrate în această structură, cu spații comerciale, spații de agrement, acoperiș verde, rampe care să coboare din clădire spre parc”, a explicat arhitectul Radu Andronic, care se ocupă de proiect. 

Mai jos aveți un exemplu, cum se va schimba zona unde acum este un poligon și un parc de căței.

Untitled.png

WhatsApp Image 2022-04-01 at 09.56.03.jpeg

Mai jos puteți vedea cum va arăra culoarul de mobilitate care va străbate întreg Clujul.

WhatsApp Image 2022-04-01 at 09.58.46.jpeg

Comentarii Facebook