Boc a anunțat când se va semna contractul pentru tronsonul II al Centurii Metropolitane. Rămâne de văzut când va fi făcută, mai ales că deja e mai scumpă
Semnarea contractului pentru tronsonul II al Centurii Metropolitane din Cluj se apropie. Boc a anunțat când se va semna contractul
Primarul Clujului Emil Boc a anunțat că semnarea contractului pentru execuția celui de-al doilea tronson al Centurii Metropolitane din Cluj se va face în luna mai, după publicarea în Monitorul Oficial a actualizării indicatorilor tehnico-economici. Boc a precizat acest lucru în cadrul emisiunii ZIUA LIVE.
Guvernul României a aprobat, în ședința din 9 aprilie 2025, proiectul de hotărâre care autorizează reaprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru acest proiect major. Aceasta deschide calea desemnării câștigătorului licitației pentru tronsonul II, ceea ce va permite demararea lucrărilor pe acest șantier important pentru infrastructura Clujului.
În cadrul ședinței Consiliului Local din 17 februarie 2025, a fost aprobat proiectul HCL ce vizează actualizarea/revizuirea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul „Drum Transregio Feleac TR35-Etapa I Centura Metropolitană TR35 și Drumuri de legătură”. Acești indicatori fuseseră deja aprobați și eșalonați în Faza I și Faza II prin Hotărârea de Guvern nr. 1315/2022 și actualizați ulterior prin Ordinul de Ministru MTI nr. 1442/27.07.2023 și Ordinul nr. 918/9.04.2024.
Investiția totală pentru Centura Metropolitană a ajuns la 9,3 miliarde de lei, față de 8,6 miliarde de lei cât era estimată inițial. Fondurile vor proveni din surse nerambursabile pentru perioada 2021-2027, dar și din bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și alte surse legale. Proiectul a fost aprobat cu 22 de voturi pentru și 3 împotrivă.
Creșterea semnificativă a costurilor materialelor de construcție și a forței de muncă între 2022 și 2025 a determinat actualizarea indicatorilor. Analizele au arătat creșteri de 61,53% în cazul tunelurilor și de 22,54% pentru execuția structurilor. După aprobarea acestora, va fi desemnat câștigătorul licitației pentru tronsonul II, iar asocierea câștigătoare include Dimex 2000 Lider, Hydrostoy din Bulgaria și Integral din Muntenegru, împreună cu 19 subcontractanți. Desemnarea câștigătorului trebuia să aibă loc în ianuarie 2025.
Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane au început pe 24 mai 2024 și vor trebui finalizate până la sfârșitul anului 2025. Pe traseu se vor amenaja benzi dedicate transportului în comun pe strada Moților și Calea Mănăștur. SC Viarom Construct SRL și SC Electrogrup SA au câștigat licitația pentru acest tronson, cu o valoare de 92 milioane lei (18,4 milioane euro). Termenul de execuție pentru acest tronson este de 14 luni, plus 6 luni pentru proiectare. În august 2025, se preconizează că vor fi disponibile șase benzi circulabile.
Proiectul Centurii Metropolitane a Clujului se întinde pe o lungime de 100 km, va include 35 de km de piste de biciclete și va avea o valoare estimată de 1,7 miliarde de euro. Vor fi realizate 5 tuneluri de tip cut&cover și 20 de noduri pe traseul principal și drumurile de legătură.
Guvernul a aprobat în 9 aprilie 2025 indicatorii pentru centura metropolitană a Clujului din Florești până în Apahida
Vă reamintim că pe 9 aprilie 2025, Guvernul a aprobat oficial proiectul privind varianta ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, o infrastructură rutieră esențială pentru zona metropolitană. Potrivit purtătorului de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin, acest proiect va acoperi o lungime de 42 km, între Florești și Apahida, și va avea un termen de execuție de patru ani. Costul total al investiției este estimat la 9,3 miliarde de lei, în urma actualizării indicatorilor tehnico-economici ce reflectă majorările costurilor materialelor de construcții.
„Proiectul va fi finanțat din fonduri europene, precum și din bugetul de stat. De asemenea, va contribui semnificativ la dezvoltarea economică și socială a regiunii”, a adăugat la acel moment Constantin.
Acest proiect face parte dintr-un plan ambițios care include toate etapele Centurii Metropolitane și este considerat o investiție crucială pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport din Cluj-Napoca.
4 Comentarii
Nu se face nimic decat peste 50 de ani, deodata cu Metroul...sunt doar iluzii amagitoare.
EDENUL ȘI TURNUL DE VEGHE VA FII CU NOI
@Mihai Constantin:
O sa.....