Adrian Magdaș, PRO România: ”Candidez pentru că vreau să-i reprezint pe cei care conștientizează importanța educației pentru viața unui om”


Candidatul PRO România Cluj la Senat, Adrian Magdaș, a vorbit despre importanța educației și reformele pe care le vrea în acest sistem vital pentru dezvoltarea României.

Domnule Adrian Magdaș, cu ce gânduri ați ales să candidați la o funcție în Parlamentul României?

Candidez pentru că vreau să-i reprezint pe cei care conștientizează importanța educației pentru viața unui om, pentru dezvoltarea unei societăți. Ca parte a sistemului de educație din această țară, cu o experiență profesională de doi ani în SUA, în calitate de participant și coordonator de proiecte europene, am avut suficient timp să observ și să analizez problemele cu care se confruntă acest sistem, și chiar am avut timp și mai ales dorința de a mă gândi la soluții prin comparații cu sisteme educaționale din alte țări. Pentru că aceste soluții există, doar voința politică și aspirația spre excelență lipsesc.

Multe dintre problemele cu care se confruntă societatea noastră pleacă de la faptul că nu există o logică în organizare, planificare și control. Orice decizie politică ar trebui să pornească de la nevoile cetățenilor, urmând a fi analizate opțiunile pentru a satisface aceste nevoi la nivelul comunității și apoi transpuse în politici publice și în final verificați indicatorii de performanță. Cu acestea în gând, cred că ar fi câteva aspecte care țin de organizarea societății noastre unde aș putea face o diferență în bine.

Care ar fi principalele probleme din educație în țara noastră și care ar fi soluțiile pentru ele? 

Problema principală e lipsa de strategie și de management performant. S-au tot schimbat miniștrii Educației și fiecare a venit cu o altă abordare, iar educația nu poate fi ”reformată” doar o dată la patru ani. E totuși un domeniu unde reforma înseamnă adaptare și flexibilitate, pentru că și societatea este în continuă schimbare. La noi s-au tot luat măsuri pompieristice, la fiecare ciclu electoral. Educația e un demers continuu, pe viață, de permanentă adaptare și reinventare, astfel încât să fii în acord cu nevoile și modificările de la nivelul pieței muncii. Printr-un efort colectiv al experților din ministere și inspectorate, al factorilor decidenți din politică și al altor experți independenți, s-ar asigura o continuitate a implementării unei strategii pe termen lung, făcându-se periodic prognoze și analize și realizându-se ajustări ale politicilor publice din domeniu. 

Și bineînțeles, e necesar un procent decent din PIB pentru educație, pentru că vorbim de o investiție, nu de o cheltuială, o investiție care va face o diferență uriașă pe viitor pentru întreaga societate.

Ce își propune PRO România în ceea ce privește școala online?

Strict legat de perioada aceasta de pandemie, primul lucru pe care ni-l propunem noi, ca partid, imediat după 6 decembrie, este să revenim la școală față în față, după ce cadrele didactice trec printr-un program național de testare, chiar dacă vorbim de o revenire graduală. Noi susținem o serie de măsuri care să permită derularea școlii online, cum ar fi asigurarea de echipamente electronice conectate la internet pentru toate cadrele didactice și pentru toți copiii înscriși la școală sau o platformă informatică la nivel național pentru gestionarea învățământului online, dar doar în completarea metodelor clasice. Deocamdată, practica celorlalte țări europene ne arată că școala față în față are beneficii incontestabile pentru o dezvoltare armonioasă a copiilor. Pentru binele tuturor, vom acționa pentru redeschiderea școlilor.

Realizat de SC DHC MEDIA NET SRL la comanda Partidul PRO România - Cluj, cod mandatar: 11200008  

Comentarii Facebook