Un furnizor de energie electrică le cere clienților bani în avans pentru plata facturilor. Compania spune că statul nu i-a dat banii promişi


Un furnizor de energie electrică a găsit o metodă inedită de a ieși din impasul financiar provocat de plafonarea prețurilor. Acesta a început să ceară bani în avans de la clienți. Societatea a trimis notificări prin care cere ca facturile la energie să fie plătite cu o lună înainte, în funcție de cantitățile estimate în contract. 

Furnizorul se plânge că statul nu i-a dat banii înapoi pentru facturile compensate și plafonate și că nu mai are lichidații pentru a se susține. În mod clar, o astfel  de practică  este complet ilegală și abuzivă. Specialiștii din domeniul energiei și avocții spun că în niciun caz furnizorii nu pot obliga clienții să plătească facturile în avans, sub nicio circumstanță.

ANRE a transmis că în perioada următoare va face verificări la această companie şi că este foarte posibil ca această companie să fie sacţionată. Pe de altă parte, companiile se plâng că nu au suficienţi bani şi că statul nu a făcut plătiţile pentru compensare şi pentru plafonare. Autorităţile spun că aceste plăţi s-au efectuat. De exemplu, Ministerul Muncii spune că s-au făcut plăţi de peste 370 de milioane de lei, potrivit Observator.ro.


Comentarii Facebook