România, în topul clasamentului european în privinţa numărului mic de staţii de încărcare pentru maşinile electrice


Românii încep să realizeze cât de sufocată este ţară noastră de poluarea creată de maşinile clasice care consumă foarte mult combustibil, iar acest lucru a putut fi observat mai ales zilele trecute când românii au luat cu asalt benzinăriile din întreaga ţară. Tocmai de aceea, mulţi cetăţeni au început să opteze pentru achiziţionarea maşinilor electrice.

România şi maşinile electrice

În lupta cu poluarea care sufocă planeta vehiculele prietenoase cu mediul sunt din ce în ce mai căutate. Este nevoie însă şi de o infrastructura adecvată, care să le permită posesorilor de maşini electrice să stea fără griji.

Deşi încurajează oamenii sa îşi cumpere vehicule nepoluante, statul nu reuşeşte să dezvolte prea curând şi infrastructura necesară acestora. Astfel că, România se află în coada clasamentului european când vine vorba despre staţiile de încărcare pe care le pune statul la dispoziţia celor care conduc maşini electrice.

România este topul țărilor cu cea mai slabă rețea de stații de încărcare, cu o stație la 200 de kilometri, în medie, iar alte 10 țări au mai puțin de o stație la 100 de kilometri. Lituania, Grecia, Polonia și Letonia, împreună cu România, se află în Top 5 al celor mai puțin „electrificate” state membre ale UE. ACEA Asociația Constructorilor de Automobile din Europa, atrage acum atenția politicienilor europeni asupra faptului că între planul FIT 55, de interzicere a motoarelor cu ardere internă în 2035, și planul de amplasare a stațiilor de încărcare există o mare discrepanță. „Există o serioasă lipsă de stații de încărcare de-a lungul rețelei de drumuri din statele membre UE”, spun cei de la ACEA pe baza noilor date colectate de pe teren, conform Profit.ro.

Mai puţin de cinci staţii de încărcare la 100 de km

De asemenea, sunt 18 țări din UE care au mai puțin de 5 stații la 100 de kilometri, ceea ce este foarte puțin raportat la numărul mare de automobile electrice care urmează să ajungă pe șosele. Doar patru țări au peste 10 puncte de încărcare la 100 de km de șosea. „Ca parte a pachetului climatic Fit for 55, publicat în iulie, Comisia Europeană a propus ca din 2030 emisiile pentru mașinile noi să fie mai mici cu 55% față de cele din 2021, o modificare față de scăderea de 37,5% propusă în urmă cu doar trei ani. Producătorii auto europeni vor fi nevoiți să aducă milioane de mașini cu încărcare electrică pe piață în următorii ani pentru a atinge această țintă provocatoare”, explică ACEA. 

Cumpărătorii nu vor fi capabili să facă trecerea la vehicule cu zero emisii dacă aici nu vor fi suficiente stații de încărcare de-a lungul drumurilor pe care conduc”, a avertizat directorul general ACEA, Eric-Mark Huitema, au mai explicat cei de la Profit.ro


Comentarii Facebook