Metoda ingenioasă prin care un bărbat a păcălit o platformă de livrat mâncare. A comandat gratis timp de doi ani, de peste 20.000 de euro
Un bărbat a fost arestat după ce a reușit să obțină mâncare gratuită timp de aproape doi ani, profitând de o lacună din sistemul unei aplicații de livrări. În total, acesta a acumulat peste 20.000 de dolari în comenzi false, potrivit publicațiilor The Jerusalem Post și The Economic Times.
Metoda ingenioasă prin care un bărbat a păcălit o platformă de livrat mâncare
Este vorba despre Takuya Higashimoto, un șomer în vârstă de 38 de ani din orașul Nagoya, Japonia, care a folosit aplicația japoneză Demae-can pentru a comanda peste 1.000 de mese, inclusiv fripturi de pui, anghilă, hamburgeri și înghețată. După ce primea livrările, el raporta în mod fals că acestea nu i-au fost aduse, solicitând rambursări complete.
Bărbatul a profitat de politica aplicației care permitea opțiunea de livrare fără contact, metodă folosită tot mai des după pandemie. După fiecare comandă, Higashimoto reclama că mâncarea nu a ajuns, iar compania îi restituia banii fără verificări suplimentare.
Anchetatorii spun că acesta a acționat metodic, creând 124 de conturi false, folosind nume inventate, adrese greșite și cartele SIM preplătite. În multe cazuri, el ștergea conturile imediat după ce primea rambursarea. Ultima sa comandă, înghețată și friptură de pui în valoare de 16.000 de yeni (aproximativ 450 de lei) i-a adus și arestarea, după ce sistemul aplicației a detectat activități suspecte.
Bărbatul care a înșelat compania de livrat mâncare trebuie să restituie banii
„La început doar am încercat șmecheria, dar nu m-am mai putut opri după ce am văzut cât de ușor merge”, a recunoscut bărbatul în fața poliției. Platforma Demae-can a anunțat că va înăspri verificările de identitate ale utilizatorilor, va introduce alerte pentru tranzacții neobișnuite și un algoritm anti-fraudă care să depisteze reclamațiile suspecte de neprimire a livrărilor.
Cazul a stârnit numeroase reacții în Japonia și China, mulți internauți ironizând naivitatea sistemului: „Tipul e destul de inteligent, dar politica aplicației e și mai proastă”, a scris un utilizator. Incidentul nu este singular: presa asiatică a relatat cazuri similare și în China, unde mai mulți clienți au folosit aceeași metodă pentru a obține mâncare gratuită.
0 Comentarii