Învățătoarea unei clase de a IV-a, înregistrată în timp ce își umilea elevii: „Analfabetă! Hai, lasă boceala!”


Mama unui copil de la o școală din capitală o acuză pe învățătoare că își umilește și jignește constant elevii. Aceasta a adunat și înregistrări audio în care dascălul ridică tonul la copii și îi face „analfabeți” sau „mincinoși”. Învățătoarea, care se află în ultimul an înainte de pensionare, spune că nu are un comportament nepotrivit, iar directoarea școlii o scuză că are doar „un timbru impunător”. 

Școala Gimnazială nr. 79 din București, ora de limba și literatura română, clasa a IV-a. Învățătoarea verifică temele copiilor. Una dintre eleve citește cerința cu voce tare, apoi dă răspunsul.  

- Învățătoarea: De ce l-a trezit mama pe Nică mai devreme? Mama l-a trezit pe Nică mai devreme ca să-i spună câtă treabă are”.  

- Învățătoarea: Ca să-i spună «am multă treabă, culcă-te la loc»?! Așa ai înțeles tu?! Ia dă încoace caietul!. «La trezit»?! Așa se scrie? Și așa mi-ai spus?! Cum mi-ai citit mie răspunsul!? Că am auzit că te bâlbâiai… cum trebuia să-mi răspunzi? (…) Ia uite, și «la rugat», fetițooo! Ești clasa a IV-a, analfabetă, scrii «l-a rugat, l-a chemat» fără cratimă?! (…) Nu ți-e rușine? Cum ai ajuns, fato, în clasa a treia? Măi fetiță, măi! (…) Vai, vai, vai.

„Vă trebuie școală, nenică! Ce să faci cu înotul!?” 

Pe măsură ce găsește mai multe greșeli de ortografie în caietul elevei, învățătoarea țipă și mai tare și decide să-i dea „Insuficient” la temă. Fetița începe să plângă. 

Du-te la loc, hai, lasă boceala, lasă boceala! Ce să-ți povestesc… Unde te duci tu în fiecare zi? La înot? Da!? Du-te la înot și-o să ai notele… să înoți. Foarte slabă ești în ultimul timp! Uită-te și tu hal de temă, ție nu ți-e rușine?! Vă trebuie școală, nenică! Ce să faci cu înotul!? Ce să spun…”, continuă învățătoarea în timp ce, pe fundal, se aude plânsul elevei. 

„Mincinoși ce sunteți, vă iese minciuna pe gură!”

Într-o altă înregistrare se înțelege cum învățătoarea, enervată de faptul că unul dintre elevi nu a subliniat cuvintele necunoscute din text, începe să țipe și să-i facă mincinoși pe copii.   

Cine nu a mai auzit că trebuie să subliniați?! Nu vă e, mă, rușine? Vreți să promovați, vreți să evoluați, vreți să luați calificative bune… cum vreți, mă, dacă nici nu mă auziți când vorbesc în clasă?? Ești în prima bancă, ce faci, dormi?! Prima dată ai zis că n-ai avut timp. Ai văzut că nu-ți merge, acum ai zis că n-ai auzit! Câte minciuni mai vrei să spui? (…) Nu ți-e rușine?! Stai jos și dormi până n-oi mai putea! Mincinoși ce sunteți, vă iese minciuna pe gură!”, este discursul învățătoarei.  

La un moment dat, învățătoarea adaugă, adresându-se unuia dintre elevi: „Acum o să-mi înregistrezi și orele! Nu numai că suntem filmați pe camere ca să vadă că nu vă agresez, că nu vă lovesc, că nu dau cu voi de pământ… o să fiu înregistrată și audio!”, a adăugat aceasta enervată la culme după ce a văzut un elev că o înregistrează. 

Directoarea școlii: „Învățătoarea are doar un timbru impunător”

Directoarea școlii din Bucureșți îi ia apărarea învățătoare: „Doamna învățătoare se află la final de carieră și niciodată în activitatea ei nu s-a făcut vreo altă sesizare, este prima oară când se întâmplă așa ceva. Noi toți am fost uimiți și am făcut verificări. Am vorbit cu președintele comitetului de părinți, care a fost vocea celorlalți părinți de la clasă, și nu mi s-au adus la cunoștință alte nemulțumiri legate de activitatea dumneaei”, a explicat directoarea. 

Directoarea a încercat să găsească „o justificare” pentru comportamentul învățătoarei: „Noi, profesorii, avem câte 33-34 de copii la clasă, sigur că mai avem tendința să vorbim tare ca să fim auziți. Avem această deformație profesională. Doamna Radu Mihaela are un timbru ridicat al vocii și noi știm asta. Ceilalți părinți au zis și ei că știu de timbrul impunător și că nu-i deranjează”, a mai explicat aceasta, potrivit Libertatea.

Restul părinților au o părere diferită față de mama reclamantă 

Mama reclamantă spune că nu este susținută de ceilalți părinți, fiindcă le este teamă de consecințele asupra copiilor lor. „Se întâmplă un lucru bizar, s-au coalizat împotriva mea, din teama că vor avea copiii de suferit. Nu înțeleg cum nu poți reacționa. Eu, ca adult, dacă aveam un șef care să urle la mine constant, timp de patru ani, cred că aș fi luat-o razna, nu știu cum mai rezistă acești copii”, spune femeia.  „La noi, părinții vor ca învățătorii să fie mai autoritari cu elevii. Dar acesta nu este un ton autoritar, este un abuz psihologic și verbal constant”, mai spune mama elevului.

8 din 10 profesori români care au fost anchetați au fost sancționați cu scăderi salariale, mustrări scrise sau desfacerea contractului de muncă. În ultimii doi ani au fost 392 de anchete printre cei 173.000 de profesori din țară, potrivit datelor Ministerului Educației. 


Comentarii Facebook