Clasament PISA: 44% din elevi sunt analfabeți funcționali. Nu înţeleg ce citesc


România a obținut cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul PISA, care arată cât de pregătiţi sunt elevii de 15 ani.

Ţara noastră se clasează pe locul 47 din 79 de ţări, cu gradul de analfabetism funcţional de 44%, adică elevi care nu înţeleg ce citesc.

Cea mai mare scădere în clasamentul PISA este înregistrată la matematică, unde România a obţinut un scor de 430 de puncte, faţă de 444 în 2015.

La ştiinţe, România are 426 de puncte, faţă de 435 în 2015.

La citire, România a obţinut 428 de puncte faţă de 434 în 2015. La acest capitol suntem aproape de nivelul din 2009, când ţara noastră obţinea 424 de puncte.

În urma acestor rezultate, se apreciază că gradul de analfabetism funcţional este mare: 44% dintre elevi nu înţeleg ce citesc.

Raportul arată şi că 1% dintre elevi sunt performanţi la capitolul citire, adică ating nivelul 5 sau 6 în testul PISA. Media OECD este, însă, de 9%.

La nivelurile 5 şi 6 elevii au o înţelegere completă a unui text citit la prima vedere.

Situaţia nu este rea doar la noi în ţară. Doar în 20 de sisteme de educaţie din cele 79 de ţări care participă la testarea PISA au mai mult de 10% dintre elevi în top, scrie Mediafax.ro.

PISA mai arată şi că accesul la noile tehnologii a crescut într-un ritm remarcabil în ultimii ani. În evaluarea PISA din 2009, aproximativ 15% dintre elevii de 15 ani din ţările OCDE au raportat că nu au avut acces la Internet acasă. Până în 2018, această proporţie s-a redus la mai puţin de 5%.

România ocupă în clasamentul PISA locul 47 din 79 de ţări.

Comentarii Facebook