Luni 26 Octombrie

Top 10 alimente care mențin inima sănătoasă



Menținerea unui organism sănătos și a unui sistem circulator mereu tânăr poate începe prn simpla modificare a regimului alimentar, în așa fel încât să incluzi o serie de alimente benefice organilmului și care îți mențin inima sănătoasă.


Suntem toţi “luaţi în colimator” (sau aproape toţi). Dacă ai fie şi un singur factor de risc cardiovascular, sfatul nostru este... să ceri sfatul unui dietetician. Pentru că lista factorilor de risc este destul de lungă: vârsta (peste 50 de ani la bărbaţi, peste 60 de ani la femei), antecedente familiale, nivel crescut de colesterol în sânge, hipertensiune, diabet, tabagism, supraponderalitate, sedentarism... Când sunt întruniţi trei dintre aceşti factori – colesterol, hipertensiune şi zahăr în sânge -, nu mai amâna: echilibrează-ţi dieta şi fă mai multă mişcare!


SPANAC

De ce? Susţine activitatea cardiacă în ansamblu. Fibre, luteină, acid folic, potasiu – “cocteilul” de elemente nutritive din frunzele adorate de Popeye Marinarul reduce cu 25% riscul de boli cardiovasculare. În plus, fibrele insolubile pe care le conţine sunt benefice pentru activitatea inimii. Cât? De 2-3 ori pe săptămână.
Salată, budincă, piure de spanac – infinite variaţii pe aceeaşi temă!

USTUROI

De ce? Reduce tensiunea arterială. Se ştie din moşi strămoşi. Şi o reconfirmă un studiu recent, realizat pe un lot de persoane hipertensive: în două săptămâni, consumând usturoi, presiunea sistolică (prima cifră) a scăzut cu un punct. În plus, usturoiul reduce colesterolul. Cât? 1-3 căţei pe zi. Cel mai eficient este usturoiul crud. Toacă-l şi amestecă-l în salate şi în preparatele cu legume. Sau fă-ţi tartine stropite cu ulei de măsline şi frecate cu usturoi. Mmm!

KIWI

De ce? Protejează arterele. Este unul dintre fructele ce conţin maximum de vitamina C, vitamina E şi polifenoli – antioxidanţi care elimină radicalii liberi (responsabili cu uzarea - îmbătrânirea - arterelor, în timp). În plus, previne depunerea plăcuţelor de aterom pe pereţii arterelor.
Cât? 1 pe zi. În completare, consumă alte patru fructe pe zi, plus cinci legume (ştii regula de aur): mere, citrice, mango, varză, morcovi, spanac, mărar etc.

MACROU

De ce? Previne formarea plăcilor de aterom pe artere, mulţumită conţinutul bogat de omega 3. În plus, prin acţiunea antiinflamatoare, omega 3 previne ateroscleroza. Cât? 100-150 g, de două ori pe săptămână. Consumă alternativ macrou şi alţi peşti graşi: hering, ton, sardină, scrumbie, somn, somon. După plac: la cuptor sau la grătar, la conservă, cu sos de muştar sau cu alte condimente potrivite.

ULEI DE MĂSLINE

De ce? Sporeşte nivelul colesterolui “bun”. Nici un alt ulei natural nu conţine o cantitate atât de mare de grăsimi monosaturate (în special omega 9 – acid oleic), grăsimi “prietenoase”, implicate în stimularea colesterolului “bun” şi reducerea colesterolului “rău”. În plus, studiile arată că o “cură” de o săptămână cu 25 ml de ulei de măsline pe zi (2 linguri) creşte semnificativ nivelul colesterolului “bun” şi furnizează foarte mulţi antioxidanţi. Cât? 2 linguriţe pe zi. Alege uleiul de măsline extravirgin – provine din prima presare a măslinelor şi este superior tuturor celorlalte uleiuri.



Citește mai multe pe Unica.ro

Comentarii Facebook