Joi 22 Aprilie

10 alimente care te fac mai deştept. Află AICI care sunt ele


Conform zicalei "Eşti ceea ce mănânci", creierul şi funcţiile sale sunt influenţate de alimentele pe care le consumi.

Medicamentele naturiste şi alimentele naturale sunt cu mult mai bune decât orice medicament destinat prevenirii bolilor creierului. Aceastea asigură aportul necesar de nutrienţi şi îmbunătăţesc memoria, potrivit sfatulparintilor.ro

1. Varza roşie - antocianii din varza roşie ajută la sănătatea minţii şi la menţinerea sănătăţii cardiace şi oferă protecţie împotriva cancerului. Conopida, varza de Bruxelles si broccoli pot avea acelaşi efect.

2. Grăsimile sănătoase - grăsimile din lactate, carne slabă şi uleiuri sunt importante pentru producţia de acetilcolină, esenţială pentru formarea memoriei şi integritatea neuronilor. Somonul, charul, pastravul, sardinele sunt recomandate pentru uleiul omega-3 important în sănătatea creierului.

3. Roţii - licopenul din roşii este un antioxidant puternic care luptă împotriva bolilor neutralizând radicalii liberi, moleculele ce afectează sau distrug celulele nervoase.

4. Ghimbirul - este unul din cei mai buni anti-inflamatori naturali. Alături de oregano, scorţişoară sau cuişoare, ghimbirul scade aciditatea din corp şi blochează formarea compuşilor ce duc la boli degenerative precum Alzheimer sau Parkinson.

5. Fasole, mazăre, legume şi soia - sunt scăzute în grăsimi şi bogate în proteine. Acestea ţin la distanţă bolile cardiace şi cancerul de prostată. Fasolea conţine cantităţi mari de tiamină, o vitamină B importantă în activitatea corectă a celulelor creierului şi a funcţiilor cognitive.

6. Fructele de padure - afinele şi căpşunile au mulţi polifenoli, o categorie de flavonoide care pot inversa anumite efecte ale declinului creierului datorat de îmbătrânire. Fructele de pădure protejează împotriva cancerului şi pierderii celulelor creierului.

7. Nucile - sursă importantă de omega-3, care împiedică declinul funcţiilor motorii şi cognitive. Combinaţia de omega-3 şi uridin (găsit în sfecla de zahăr sau melasă) creşte rezilienţa creierului, îmbunătăţeşte funcţionarea celulelor şi echilibrează neurotransmiţătorii instabili care pot provoca depresie şi alte tulburări de dispoziţie.

8. Galbenuşul de ou - colina din galbenuşurile de ou îmbunătăţeşte memoria, învăţarea şi cunoaşterea. Această substanţă poate îmbunătăţi celulele distruse ale creierului datorită expunerii la alcool în timpul sarcinii. Colina stimulează producţia de celule, care cresc memoria şi funcţia cognitivă. Alte surse de colină sunt laptele degresat, laptele matern, nuci, şi carne.

9. Rozmarinul - conţine antioxidanţi, combate efectele negative ale îmbătrânirii şi oferă protecţie împotriva demenţelor şi Alzheimerului. Rozmarinul mai conţine şi acid carnosic care te protejează de atacuri cerebrale şi degenerări ale neuronilor.

10. Avocado - magneziul este implicat în nenumarate funcţii biologice şi chimice ale corpului uman, mai ales în stabilizarea tiparelor cerebrale şi în creşterea fluxului de sânge la nivelul creierului. Avocado şi anghinarea sunt bogate în magneziu.

Comentarii Facebook