ZARA Cluj (Inditex România SRL), H&M Cluj, Carrefour Market, amenzi pentru reduceri FICTIVE de Black Friday
Protecția Consumatorilor a amendat magazinele Zara, H&M, Meli Melo sau Sport VIsion pentru probleme la reducerile de Black Friday.
Au fost vizat în acest control 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale în cea mai activă perioadă din an, din acest punct de vedere.
Comandamentul Special Black Friday a amendat următoarele magazine:
- Tensa Art Design SRL, Ilfov (www.lensa.ro)
- F64 Studio SRL, București (www.f64.ro)
- SMS România SRL, București
- Montecristo SRL, Ilfov
- Vabro Retail SA, Maramureș
- Artima SA, Cluj - Firma prin care Carrefour gestionează supermarketurile Market
- Meli Melo Fashion SRL, Cluj
- Boujee Gold SRL, Cluj - Boujee Gold Bijuterie
- Laceworld Design SRL, Cluj
- Kvantum Sport SRL, Cluj
- Sport Vision Trading SRL, Cluj
- Birth Stone SRL, Cluj
- Inditex Romania SRL, Cluj - Deține la magazinele Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, sau Massimo Dutti
- B&B Collection SRL, Cluj
- H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj
- Eroglu România SRL, Cluj
- Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea
- Smyk All for Kjds SRL; Oradea
- Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea
- LPP România Fashion SRL, Bistrița
- Studio Moderna SRL, Bistrița
- Modaverse SRL, Constanța (www.modaverse.ro)
Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:
- la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din prețul de referintă
- nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil
- informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului)
- prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea
- nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (preț nou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat
- neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat
- prețuri ilizibile
- prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou
- etichetare dublă.
Comisarii ANPC au aplicat 3 avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 lei. De asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.
6 Comentarii