Luni 6 Decembrie

ZARA Cluj (Inditex România SRL), H&M Cluj, Carrefour Market, amenzi pentru reduceri FICTIVE de Black Friday


Protecția Consumatorilor a amendat magazinele Zara, H&M, Meli Melo sau Sport VIsion pentru probleme la reducerile de Black Friday. 

Au fost vizat în acest control 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale în cea mai activă perioadă din an, din acest punct de vedere. 

Comandamentul Special Black Friday a amendat următoarele magazine:

- Tensa Art Design SRL, Ilfov (www.lensa.ro)

- F64 Studio SRL, București (www.f64.ro) 

- SMS România SRL, București

- Montecristo SRL, Ilfov

- Vabro Retail SA, Maramureș

- Artima SA, Cluj - Firma prin care Carrefour gestionează supermarketurile Market

- Meli Melo Fashion SRL, Cluj

- Boujee Gold SRL, Cluj - Boujee Gold Bijuterie

- Laceworld Design SRL, Cluj

- Kvantum Sport SRL, Cluj

- Sport Vision Trading SRL, Cluj

- Birth Stone SRL, Cluj

- Inditex Romania SRL, Cluj - Deține la magazinele Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, sau Massimo Dutti

- B&B Collection SRL, Cluj

- H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj

- Eroglu România SRL, Cluj

- Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea

- Smyk All for Kjds SRL; Oradea

- Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea

- LPP România Fashion SRL, Bistrița 

- Studio Moderna SRL, Bistrița

- Modaverse SRL, Constanța (www.modaverse.ro) 

Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:

- la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din prețul de referintă 

- nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil

- informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului)

-  prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea 

- nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (preț nou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat

- neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat

- prețuri ilizibile

- prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou

- etichetare dublă. 

Comisarii ANPC au aplicat 3 avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 lei. De asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.

Comentarii Facebook