Tranzy, aplicația de mobil din Cluj care spune când ajunge autobuzul în stație


Aplicația Tranzy, lansată la Cluj, îți spune cȃnd ajunge autobuzul în staţie. Tranzy este dedicată transportului urban și are date în timp real.

Disponibilă din luna februarie a acestui an, aplicația Tranzy are în prezent peste 10.000 de utilizatori activi care se bucură de beneficiile datelor în timp real, având pe telefonul smart propriul ghid de călătorie care îi informează în cȃt  timp urmează să ajungă următorul mijloc de transport în staţie. Acest lucru este posibil prin intermediul dispozitivelor  GPS instalate în mijloacele de transport public și a serviciului de date deschise pus la dispoziţia CTP Cluj-Napoca. 

Dedicată, în principal, călătoriilor zilnice – muncă, școală, cumpăraturi -, Tranzy oferă informaţiile despre transport într-un mod simplu și eficient și nu solicită neapărat utilizatorilor să planifice o călătorie, ci oferă instant plecările din  proximitate și timpii lor de sosire, astfel încât să utilizatorul să poată lua rapid cea mai bună decizie. Clujenii pot  consulta notificări despre blocaje și modificări de circulaţie și au acces la o serie de informaţii utile legate de  transportul în comun. În plus, prin intermediul aplicaţiei sunt monitorizate și stațiile self-service de închiriere de  biciclete, afișând în timp real numărul de biciclete și locuri disponibile din reţeaua Cluj Bike. 

În prezent, investigăm o serie de modalităţi de a îmbunătăţi datele de transport oferite, printr-o funcţie de  predicţie bazată pe machine learning sau învăţare automată care ia în calcul datele din istoric și le analizează – o  funcţie care, odată implementată, se traduce într-o acurateţe crescută a timpilor de sosire și mai puţine autobuze  pierdute pentru călători”, explică IT Tech Manager @ Tranzy. 

În curând, călătorii vor putea consulta și orarele generale CTP Cluj-Napoca, printre cele mai solicitate  funcţionalităţi auxiliare, ca urmare a feedbackului venit de la utilizatori. Totodată, în perspectiva dezvoltării Tranzy ca  „mobility as a service”, dezvoltatorii au în vedere și introducerea unui modul pentru achiziţionarea de bilete și  abonamente direct din aplicaţie și implementare unor funcționalități care să vină în ajutorul persoanelor cu dizabilități  de vedere.

Comentarii Facebook