Taximetriștii clujeni îi arată lui Boc ce face Firea în București: Să plătească Boc reparațiile și investițiile


Taximetriștii clujeni cer creșterea tarifelor sau să primească bani de la Primăria Cluj-Napoca pentru a investi în mașini, dacă serviciul este considerat de utlitate publică.

În București, Gabriela Firea a lansat programul rabla pentru taximetre.

Asteptam o atitudine similară față de taximetristii din Cluj-Napoca si din partea primarului Emil Boc. ”Daca ai pretenții pune umărul la greutate”.

Dacă nu lăsați taximetristii să își facă prețul profitabil real per km, atunci investiți voi în masini!

Taximetristi din ziua de azi lucreaza in deficit! Supraviețuiesc de la o zi la alta! Transportul alternativ are tarif dinamic, în timp ce taximetristii nu își pot platii contributile sociale către stat pentru că, încasările zilnice ale acestora, nu acoperă cheltuielile lunare! 99% dintre taximetristi din toată țara nu au contracte de munca datorită pretului foarte mic/km practicat de către primariile din toată țara! 2500 de taximetristi din Cluj-Napoca sunt viitorii asistați sociali ai judetului Cluj. Nu datorita acestor investitori, ci datorită celor care nu i-a lasat să se dezvolte ani de zile, ținând prețul la limita supraviețuirii, dupa care le-au adus ”Marea concurență”, pe care a lăsat-o să aibă tarif dinamic! Nu am inteles niciodată de ce institutile de stat au intervenit in pretul societăților are dețin autorizații de transport pentru taximetrie? De ce nu a fost lăsată piața să regleze tariful?

Este normal ca transportul alternativ sa mearga cu 12 lei per km in timpul festivalului Untold? Totul este o mascaradă! Instituțiile de stat nu au dreptul sa intervină in pretul societatilor private! Este aberant sa nu lasi ca o societate care deține o autorizatie de transport sa își facă prețul/ km profitabil!

Primaria nu dă altceva decât o hârtie, care se numeste autorizatie! Nu suporta costurile si taxele societatilor! Nu subventioneaza nimic din costurile masinilor, combustibilului! Un polițist local din Cluj-Napoca are un salariu de 8000 de ron brut fără sporuri. Dacă împărțim acest salar la 168 de ore de muncă, vom vedea că acesta câștigă 48 lei pe ora, din care isi plateste doar contributiile la stat! Nu are alte cheltueli nu investește, nu riscă! În schimb un taximetrist are tarif de staționare pe ora de 22,25 RON brut, din care trebuie să plătească contribuții sociale, taxe, impozite, investiție, întreținere mașină care este 50% din rata mașini lunare (un mecanic îți ia la ora manopera 150 de Ron), asigurări casco și RCA care costa doar RCA-1900 de Ron pe an, iar Casco dublu. Contribuțiile la stat sunt 45% din salariul brut! Firma care deține autorizația de taxi are nevoie și de profit, pentru a lua un credit bancar și de a investi într-o mașină. Nici o banca din lume nu oferă credite unor firme care nu au profit! Tariful de staționare, pornire și km la taxi trebuia calculat la 168 de ore lucrate pe luna și nu de specialiști dumneavoastră, care nu știu cu ce se mănâncă pâinea!”, scriu taximetriștii clujeni.

Acești au și o serie de întrebări adresate primarului Emil Boc:

1. Taximetriștii nu au dreptul la un salariu decent și contribuții sociale plătite (pensie, spitalizare...)?

2. Aveti impresia că taximetriști nu ar dori sa lucreze cu mașini BMW electrice sau euro 6? Dacă cereți pretenții, atunci lăsați ca firmele care dețin autorizații de transport sa se poată dezvolta!!!!! Nu le impuneți tarife care nu acoperă nici cheltuielile lunare pentru minimul de supravietuire! Și aici mă refer la un minim banal contract de munca!

Știu ca mărirea tarifului ar duce la scăderea clienților, care vor opta pentru mașinile personale și care vor ajunge în centrul Clujului învârtindu-se o ora pentru a găsi un loc de parcare, ceea ce ar duce la isterizarea locuitorilor și reclama proastă a Primăriei, care nu poate pune la dispoziție parcările necesare locuitorilor din Cluj-Napoca! Ceea ce va duce la o imagine proastă a administrației locale, pe care o reprezentați! Dar pentru acest lucru nu trebuie să jupuiti taximetriștii, pentru ca lumea să nu se urce în capul dumneavoastră pentru lipsa parcărilor! Oamenii nu cunosc jocurile administrației și ce deficite au transportatorii autorizați de taxi! Luptați pentru non-poluare în timp ce ați lăsat corporațiile de transport alternativ sa introducă în tara și în municipiu mii de mașini vechi de 15 ani?

Cheltuiți bani publici pe autobuze electrice în timp ce alții poluează la greu? Îi puneți pe taximetriști să vă facă transport public ECO la tarif de nici 50 de euro cenți per km brut, având în vedere ca o mașină de acest gen trece de 16000, 30000 respectiv 60000 de euro, în timp ce alții folosesc jafuri diesel aduse de afara folosindu-le, culmea pentru același tip de servici precum taximetria?

Fiți corecți. Nu uitați!!! Ați eliberat doar o hârtie numita autorizație, nimic mai mult! Nu este normal și nu aveți nici un drept moral, să vă opuneți prețurilor cerute de tansportatorii autorizați de taxi! Toți avem dreptul la un salariu decent și contribuții sociale plătite, spor de noapte și muncă de 8 ore, precum au toți funcționarii publici din primăria pe care o conduceți!

Realitatea este în strada nu pe hârtiile acelor specialiști!

Eu personal vă invit la o luna de munca în piața taximetriei, să îmi spuneți ce profit ați făcut în acea luna în care ați lucrat și dacă vă permiteți mașini electrice și toate aberațiile pe care le cereți împreună cu acei specialiști!.

Comentarii Facebook