Record! Aeroportul Cluj a ajuns la jumătatea anului la două milioane de pasageri


Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, Consiliul Judeţean Cluj şi compania aeriană Ryanair au sărbătorit joi, 17 august, pasagerul cu numărul 2.000.000 înregistrat în anul 2023. Evenimentul a reprezentat un reper deosebit de important pentru aeroport dar şi pentru regiunea pe care o deserveşte. 

Anul acesta Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj atinge pentru a cincea oară în istoria sa pragul de 2 milioane de pasageri înregistrați într-un an calendaristic, această celebrare devenind astfel un eveniment simbol. 

Prima dată când Aeroportul Internaţional Cluj a reuşit depăşirea pragului de 2.000.000 de pasageri înregistraţi într-un an calendaristic a fost în anul 2017, iar de atunci cu excepţia anilor pandemici 2020 şi 2021, în fiecare an a existat această posibilitate de a marca reuşita şi excelenţa operaţiunilor aeroportuare printr-un moment aniversar celebrat împreună cu pasagerii şi partenerii noştri.

Pasagerul cu numărul 2.000.000 înregistrat în anul 2023, a fost sărbătorit cu 2 luni mai devreme decât în anul anterior şi a fost transportat de către operatorul aerian Ryanair, pe zborul său cu numărul FR 9547, de la Bruxelles-Charleroi la Cluj-Napoca. 

Norocosul pasager a fost selectat și premiat la debarcare, în prezenţa reprezentanților autorităţilor locale, a instituţiilor şi organizaţiilor partenere, a reprezentanţilor aeroportului şi companiei aeriene, respectiv a reprezentanților mass media.

Alicja Wójcik-Gołębiowska, Director Regional Ryanair pentru Europa Centrală, de Est şi Ţările Baltice, prezentă la acest eveniment, a declarat: ”Suntem foarte fericiţi să celebrăm împreună această etapă importantă pentru Aeroportul Internaţional Cluj. Ryanair, compania aeriană numărul unu în Europa, are ca obiectiv oferirea celor mai bune conectivităţi şi a celor mai mici tarife pentru pasagerii noştri din toată Europa. Totodată, suntem încântaţi că programul de vară al zborurilor, cel mai variat disponibil vreodată din Cluj, contribuie la creşterea traficului de pasageri de pe aeroportului clujean, oferind astfel clujenilor şi turiştilor cât mai multe oportunități de călătorie”.

Viorel Federiga, Preşedintele Consiliului de administraţie al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj a menţionat următoarele, cu ocazia acestui important eveniment: „Aniversarea unor praguri semnificative de pasageri pentru Aeroportul Internaţional Cluj a devenit deja o tradiţie şi o marcă înregistrată a unei dezvoltări continue, bazate pe valori sănătoase pe care o regăsim aici, în cadrul principalului aeroport regional al României. Felicitări colectivului aeroportului pentru depăşirea atât de rapid în timpul anului, a pragului de 2 milioane de pasageri şi mulţumiri tuturor partenerilor pentru implicare şi susţinere a acestei dezvoltări”.

David Ciceo, Directorul General al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, a precizat următoarele: „Anul 2023 continuă cu noi recorduri de pasageri pentru Aeroportul Internaţional Cluj. Depăşirea pragului de 2.000.000 de pasageri înregistraţi la exact 3 luni de când am sărbătorit împreună în luna mai 1 milion de pasageri şi respectiv cu 2 luni mai devreme decât în anul anterior, este o performanţă care ne onorează dar şi o motivaţie de a continua eforturile de dezvoltare, inclusiv prin proiectul de extindere a Terminalului de pasageri Plecări pe latura de Nord. În noua configurație, Terminalul Plecări și platforma extinsă de parcare aeronave vor răspunde în mod cert nevoilor traficului de pasageri aflat în continuă creștere, dar și numărului mai mare de zboruri preconizat pentru anii care urmează.

Doresc să le mulţumesc tuturor pasagerilor, colaboratorilor, partenerilor şi întregii echipe a aeroportului pentru contribuţia deosebită din cadrul proiectelor noastre de dezvoltare, care vor deservi pasagerii clujeni şi pe cei din întreaga regiune. Avem convingerea că până la finalul anului 2023 vom depăşi în premieră absolută recordul de 3 milioane de pasageri înregistraţi într-un singur an la aeroportul clujean”.  

Rețeaua de rute a Aeroportului Internaţional Cluj oferă în prezent peste 45 de destinații regulate spre peste 20 de țări din Europa și Orientul Mijlociu, precum și zboruri charter spre cele mai importante destinații turistice ale sezonului.

Cum a evoluat numărul de pasageri pe Aeroportul Cluj în ultimii ani

Cifra atinsă deja în luna august este un record în istoria Aeroportului. Cei mai mulți pasageri au fost în 2019 cu 2,9 milioane de pasageri. Dacă lucrurile vor merge tot așa în acest an s-ar putea depăși cifra de 3,5 milioane de pasageri. 

În anii 2017, 2018 și 2019, Aeroportul Internațional Cluj a înregistrat un trafic record de aproximativ 3 milioane de pasageri anual, care au ales să călătorească spre 45 de destinații din 20 de țări, zborurile fiind operate de 10 companii aeriene.

2017 - 2.688.000 pasageri

2018 - 2.782.000 pasageri

2019 - 2.921.000 pasageri

2020 - 899.000 pasageri

2021 - 1.459.000 pasageri

2022 - 2.644.000 pasageri

La nivelul anului 2021, în contextul pandemiei de SARS CoV-2 care a afectat grav traficul aerian, Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj și-a păstrat prima poziție în clasamentul aeroporturilor regionale din România, având aproximativ 1.460.000 de pasageri, și a ocupat locul 2 în topul aeroporturilor din România, după Compania Națională București.

La sfârșitul anului 2021, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a fost desemnat în premieră pentru România, cel mai bun aeroport din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri anual, în cadrul celei de-a 17 a ediţii a Galei anuale ACI Europe Awards, desfăşurată la Geneva. 

Aeroportul Internaţional Cluj deserveşte o arie de acoperire extinsă cu o populaţie de până la 4 milioane de persoane, pe o rază de 200 km, dintre care 1 milion pot ajunge la aeroport în mai puţin de 1 oră.

Următorul pas va fi construirea unui nou terminal de plecări, pentru a face față fluxului mare de călători.

Comentarii Facebook