Marti 7 Februarie

Compania RDS a fost amendata de OPC Cluj cu 30.000 de lei, dupa ce s-a constat ca desfasoara practici comerciale incorecte

OPC Cluj a facut mai multe controale la RDS, dupa ce peste 30 de reclamatii au fost primite la sediul din Cluj al Oficiului. In urma verificarilor, inspectorii au constat ca firma nu respectat in mai multe cazuri clauze din contracte.



Inspectorii OPC au facut publice mai multe cazuri in care RDS nu a respectat contractul cu utilizatorul:

 

1.  In urma incheierii de contracte de servicii de internet  si servicii de telefonie, operatorul economic nu a inteles sa respecte contractul si nu a furnizat echipamentele contractate motivand ca firma nu are capacitatea necesara pentru furnizarea tuturor aparatelor de telefonie . Consumatorul a depus cerere de reziliere a contractului, dar raspunsul a fost negativ


2. Alt consumator avea  contract din anul 2007 iar in anul 2010 a intrat in posesia unui modem de internet care functiona la o alta viteza decat cea specificat in documente , fapt ce duce la imposibilitatea conectarii la internet . Deoarece contractul din 2007 a fost reactualizat fara consimtamantul scris al petentului , totusi acesta de buna credinta a solicitat rezilierea lui,  fara a primi un raspuns

 

3.  Livrarea unui aparat decodor TV cu o alta serie decta cea inscrisa in contract, a dus la imposibilitatea folosirii acestuia de catre consumator  in urma livrarii unei cartele noi de catre operatorul economic. In urma sesizarii facute firmei , aceasta a motivat ca nu este raspunderea lor si ca petentul va trebui sa se deplaseze cu echipamentul incorect montat de furnizor pentru aducerea lui la paramentrii . Persoana in cauza de  peste 70 ani, nestiind sa  instaleze sau sa demonteze echipamentele ar putea fi acuzata ulterior de distrugere . Cu toate ca neconformitatile se datoreaza angajatilor op.ec, acesta solicita consumatorului sa se prezinte cu cartea de identitate si echipamentele in vederea solutionarii nefunctionalitatii. 

 

 4.  Alte persoane au semnalat faptul ca l-a incheierea contractului de servicii li s-a promis ca la instalare vor primi telefon mobil si fix. Dupa doua luni si numeroase adrese, se comunica faptul ca serviciu voce este instalat iar pentru aparat petentii vor trebui sa se prezinte la punctele op.ec. pentru a semna un act aditional, fapt neevidentiat la semnarea contractului.

 

5. O serie de reclamatii se refera la faptul ca serviciile oferite de furnizor au fost suspendate cu toate ca petentii au facut dovada platii facturilor prin banc.

 

6. Mai multi consumatori au incheiat contracte pentru furnizare servicii, promitandu-li-se instalarea in termen de 10-15 zile a serviciilor dar nici dupa trecerea a 90 de zile acestea nu au fost instalate, fiind astfel indusi in eroare.

 

 

Prin urmare, OPC Cluj a concluzionat ca operatorul economic "se comporta incorect in relatia cu consumatorii contrar cerintelor practicilor comerciale corecte, prin rea credinta si informatii incorecte si incomplete, deformeaza comportamentul consumatorilor pe care ii determina sa ia decizii  pe care nu le-ar fi luat daca ar fi fost in cunostinta de cauza, afectandu-le astfel drepturile si interesele legitime, respectiv interesele economice", a declarat seful OPC Cluj, Mircea Radu.         


Pentru toate aceste nereguli, compania RDS a fost sanctionata cu 30 de mii de lei.

 

Comentarii Facebook