Pas important pentru realizarea Drumului Expres Cluj - Dej. Se va circula cu 120 km/h și crește siguranța


Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis azi la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia necesară atribuirii contractului pentru studiul de fezabilitate pentru construirea Drumului Expres Cluj - Dej.

CNAIR a trimis azi la ANAP și documentaţia necesară atribuirii contractelor pentru studiile de fezabilitate aferente construirii Drumului de mare viteză Caransebeş - Lugoj şi Drumului Expres Cluj - Dej.

Două obiective importante pentru infrastructura rutieră din Banat şi Transilvania, mai aproape de realizare! Am transmis astăzi la ANAP documentaţia necesară atribuirii contractelor pentru: elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Drumului de mare viteză Caransebeş - Lugoj; elaborarea Studiului de fezabilitate necesar construirii Drumului Expres Cluj - Dej. Durata fiecărui contract este de 21 de luni, din care 18 luni pentru elaborarea Studiilor de fezabilitate”, a mai scris Pistol pe pagina sa de Facebook.

Prin construcţia celor două sectoare de mare viteză se au în vedere mai multe obiective, printre care asigurarea accesului la reţeaua TEN-T de bază şi la reţeaua extinsă, prin construcţia coridoarelor de legătură naţională, asigurarea unei reţele de transport rutier sigure şi operaţionale, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere şi la reducerea timpilor de călătorie, îmbunătăţirea condiţiilor pentru transportul de mărfuri, asigurarea spaţiilor de parcare şi de odihnă pentru participanţii la trafic şi asigurarea măsurilor de siguranţă pentru transportatori, conform cerinţelor UE.

Cele două Contracte vor fi finanţate prin Programul Transport (PT) 2021-2027.

Planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej.

Harta prezentată de ministrul Drulă este doar un draft și nu reprezintă traseul final.

Drumurile expres nu au benzi de siguranță, iar viteza maximă la câmpie (120km/h), au cel puțin două benzi pe sens, ocolesc localitățile, nu au benzi de siguranță și nu se intersectează cu altă cale de transport. 

Realizarea drumurilor expres ar costa cu o treime mai puțin decât autostrăzile, iar pe viitor pot fi upgradate la nivel de autostradă.

Comentarii Facebook