Oamenii de afaceri din Cluj îi cer lui Ciolos să facă Autostrada Transilvania

 

Oamenii de afaceri din Cluj și Bihor îi cer lui Ciolos să facă Autostrada Transilvania și demiterea conducerii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

 

Redăm mai jos scrisoarea:

 

Uniunea Națională a Patronatului Român (UNPR), Federaţia Patronilor Bihor (FPB) și Asociația Patronilor și Meseriașilor Cluj (APM) asociații patronale cu cea mai mare

 

vechime din România au sprijinit şi sprijină în continuare orice efort de integrare europeană în ceea ce înseamnă infrastructura de transport, atât pe plan local cât și național. De aceea, considerăm că demersurile autorităţilor şi ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (C.N.A.D.N.R.) de până acum sunt total insuficiente, ineficiente şi nesincronizate cu perioada de timp pe care o traversăm, rezultatele demonstrând acest lucru. 

 

După cum bine știți, mediul de business este cel mai interesat în realizarea infrastructurii de transport deoarece accesul facil (normal) spre/dinspre locurile de producţie este principalul motor de dezvoltare economică a zonei. Turismul, mişcarea de bunuri, servicii şi capital uman în general au nevoie ca de aer de o infrastructură de transport economică, fiabilă, realizată la standarde europene, care să nu greveze asupra competitivităţii agenţilor economici din România.

 

Pe scurt, în județul Bihor, Autostrada Transilvania nu există iar DN 76, Oradea – Deva este pericol public, deoarece, pe tronsoane întregi, oamenii nu pot intra în propriile curți, iar perspectiva și speranța finalizării lucrărilor lipsește cu desăvârșire. De asemenea s-a constatat că, după promisiuni repetate și neonorate privind execuția Autostrăzii A3 în județul Sălaj și Bihor, pe tronsonul Gilău – Nădășel lucrările pulsează într-un ritm care, dacă se păstrează, va face ca

acest tronson și celelalte ale Autostrăzii Transilvania, să nu fie inaugurate în acest deceniu.

 

 

De aceea, considerăm că demersurile autorităţilor şi ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) sunt total insuficiente și ineficiente, cu privire strict la această Autostradă ce traversează și unește economic marile orașe din

Transilvania, unindu-le cu Capitala. 

 

Nu condiţiile meteorologice, nu criza, nu banii sunt cauza principală a nerealizării la timp a lucrărilor, ci lipsa de atitudine, hotărâre și fermitate în gestionarea resurselor, a procedurilor și a relațiilor contractuale. De aceea, nu putem trage decât una din concluziile: NU SE DOREȘTE, ceea ce considerăm a fi un sabotaj sau, mai grav, NU SE ŞTIE CUM, ceea ce se traduce prin incompetenţă, la nivelul C.N.A.D.N.R.

 

Din aceste considerente, după mai mulți ani de promisiuni deşarte, solicităm:

 

- demiterea conducerii C.N.A.D.N.R. pentru promisiuni contractuale repetate neonorate

- realizarea infrastructurii rutiere în România să fie declarată prioritate 0 pentru strategia de dezvoltare a țării

- propunem Minsterului Transporturilor realizarea unui parteneriat la care să participe toate confederațiile patronale interesate de acest domeniu, parteneriat în

care să ne putem aduce aportul la construirea infrastructurii rutiere românești.

 

Cu speranța că de data aceasta va exista o voință comună a tuturor factorilor implicați în realizarea unei infrastructuri adecvate în România, prin hotărârile pe care le veți lua, permiteți-mi domnule Prim-ministru, să vă transmit dovada întregii noastre considerații”.

Comentarii Facebook