Duminica 15 Septembrie

O nouă reușită? Lucrările la podul de autostradă de la Gilău, aproape de final

 

După ce tronsonul de autostradă Gilău - Nădășel este terminat de anul trecut, acum Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj anunță că va fi terminat și podul care să lege aceste sector de Autostrada Transilvania. 

 

Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Radu Băruţă, spune că în perioada 20 septembrie - 1 octombrie podul va fi dat în folosință. 

 

În teren se poate vedea că deja s-a turnat asfalt pe ambele sensuri de mers. Mai exact, pe sensul spre Zalău au fost turnate două straturi de asfalt, iar pe sensul spre Turda un singur strat, urmând ca săptămâna viitoare partea cu asfaltarea să fie finalizată. De asemenea, s-a putut vedea că s-au montat aproape în totalitate parapeţii de pe marginea podului. Radu Băruţă a explicat în perioada care urmează mai trebuie doar să fie montate lisele pentru parapetele median, să se facă o serie de lucrări de amenajare sub pod şi lucrări de protecţie cu teren vegetal.

 

Dacă nu ne împiedică vremea, între 20 septembrie şi 1 octombrie podul de peste Someş de pe autostrada A3 va fi dat în folosinţă. Lucrarea este aproape finalizată, la ora actuală lucrându-se doar la finisaje”, a declarat directorul Radu Băruţă, citat de Ziarul Făclia.

 

Construcţia podului în lungime de 320 de metri va face posibilă deschiderea traficului pe tronsonul de autostradă Gilău – Nădăşelu, lung de 8,7 kilometri. Valoarea de semnare a contractului este de 25.675.230,51 lei fără TVA.

 

Construcția acestui pod s-a făcut cu mare greutate, spre exasperarea șoferilor care ar fi putut utiliza tronsonul de autostradă terminat. În luna martie, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă, se lăuda cu realizarea a 60 de kilometri de autostradă în acest an și cu terminarea podului, până în luna iunie.

 

Urmează să finalizăm şi să recepţionăm un pod peste Someş, în luna iunie, care va pune în evidenţă cei 8,7 km recepţionaţi în 2017 pe tronsonul Gilău-Nădăşelu (n.n.- pe Autostrada Transilvania). Tot anul acesta se va realiza recepţia la sectoarele Sebeş-Turda, loturile 3, 4 - este vorba de 28,5 kilometri, din care 24 de kilometri pot fi deserviţi circulaţiei. Alt sector pe care mizăm este Lugoj-Deva 4. Aici lucrează acelaşi antreprenor care a făcut şi cei 8,7 kilometri. În total vorbim, pe acest segment, de 22,5 km. Mai avem un sector de circa 10 kilometri care cu siguranţă vor fi finalizaţi, dar nu pot fi daţi în exploatare - undeva între Ogra şi Târgu Mureş. Sunt aproape de a fi finalizaţi, procentajul lucrărilor fiind de 70%. Între Ogra şi Câmpia Turzii mai este un sector de 3,6 km, dar care nu are nod rutier, însă sigur va fi gata. În total, în jur de 60 de km vor fi gata anul acesta”, declara atunci Ştefan Ioniţă, la o conferinţă pe teme de infrastructură.

 

Tronsonul Gilău - Nădășel este foarte important, fiind denumit ”autostrada muzeu”, pentru că s-a reușit performanța de a fi terminat în 2017, fără a putea fi utilizat. Acest tronson ar putea prelua traficul care vine de la Zalău și care ar putea fi direcționat pe Autostrada Transilvania spre Turda, fără a mai fi nevoit să intre prin Cluj-Napoca. 

 

 

Practic, aceasta va fi o centură pe partea de Vest a Clujului, ”autostrada muzeu” oprindu-se aproape de localitatea Nadășelu, într-o intersecție cu DN1F.

Comentarii Facebook