Metroul de la Cluj va fi construit și cu finanțare privată, fiind vorba despre un miliard de euro


Primarul Emil Boc a anunțat că pentru construirea metroului din Cluj vor fi atrase și fonduri private. Cel mai probabil va fi vorba despre unele puternice fonduri de investiții, care apoi vor obține profit din exploatarea metroului.

O parte din bani (n.red. pentru cunstruția metroului de un miliard de euro) ar putea veni din fonduri europene din actualul exercițiu financiar, până în 2023.Din actualul exercițiu financiar vom putea finanța partea de tren metropolitan, din următorul exercițiu financiar, 2020 - 2024, parte de metrou. Nu în totalitate pentru că este un proiect mai mare de un miliard de euro. Vom asigura finanțare inclusiv privată, inclusiv din fonduri europene, inclusiv dintr-un parteneriat public-privat, inclusiv dintr-un credit, deci un pachet financiar care să aibă forță și să dea sustenabilitate proiectului”, a spus primarul Emil Boc, la Napoca FM. Vezi AICI tot ce a spus primarul.

Primarul nu a explicat cum va funcțiiona acest parteneriuat public-privat. Un exemplu de metrou privat este cel din Tokio, care funcționează foarte bine.

Metroul Clujului va realiza legătura dintre comuna Florești și Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești - viitorul spital regional de urgență - centrul comercial Vivo - cartierul Mănăștur - centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Vezi AICI harta metroului.

Comentarii Facebook