Linie de tren de mare viteză, de la Cluj-Napoca la Poieni, modernizată cu 700 de milioane de euro

  

Liniile de cale ferată de la Cluj-Napoca la Aghireșu și de la Aghireșu la Poieni au fost scoase la licitație și vor fi modernizate, pentru a deveni de mare viteză.

Lotul 1, Cluj-Napoca - Aghireș costă 1,5 miliarde de lei, iar lotul Aghireș - Poieni, 1,4 miliarde, plus TVA.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Cluj – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni”, a detaliat conducerea CFR Infrastructură.

Sursa de finanțare indicată de companie o reprezintă fondurile externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, componenta 4 – transport sustenabil – Reforma 1.5 – dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar. Termenul limită pentru primirea ofertelor a fost fixat în 14 februarie, cu deschiderea în aceeaşi zi.

Obiectivul general al celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Poieni - Oradea - Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;

►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)

►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

►modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

►maximizarea capacității de tranzit;

►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare

►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

►modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Cluj - Aghireș (lotul 1) și Aghireș - Poieni (lotul 2), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Comentarii Facebook