Inginerii Bosch din Cluj lucrează la crearea unui soft pentru camera 3D, utilizată în conducerea autonomă

 

Inginerii Bosch din Cluj lucrează la crearea unui soft cu care să fie echipată camera 3D ce va fi folosită în conducerea autonomă a autoturismului. 

 

Traficul viitorului va fi electric, automatizat și interconectat”, a declarat Volkmar Denner, președintele Consiliului de Administrație al Grupului Bosch. 

 

Conducerea autonomă poate reduce semnificativ numărul accidentelor și poate mări astfel în mod evident gradul de siguranță de pe șosele”, a spus Denner. ”În plus, un flux mai bun al traficului poate reduce și consumul de combustibil”, a mai adăugat el.

 

În prezent, funcțiile de asistență sunt utilizate deja pentru o gamă largă de funcții de conducere. Pe viitor, sisteme din ce în ce mai performante vor oferi șoferilor asistență din ce în ce mai variată și vor deschide treptat drumul spre conducerea complet autonomă.

 

Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch și care pot fi folosite pentru conducerea autonomă, camera stereo este unul dintre senzorii capabili de percepție 3D, fiind deja create condițiile pentru producția de serie. Pe lângă funcționalitățile specifice unei camere mono (de exemplu detecția și menținerea benzii de mers, recunoașterea semnelor de circulație), folosind camera stereo se pot detecta obstacolele din trafic și în același timp se pot determina topografia suprafeței drumului și singularitățile acesteia (cum ar fi gropi, borduri laterale, denivelări ale drumului – așa numitele „speed bumps”). Folosind un sistem de mai multe camere stereo se poate realiza o percepție de 360 de grade necesară pentru conducerea autonomă. Ingineri din cadrul centrului de cercetare și dezvoltare din Cluj lucrează la dezvoltarea de algoritmi și software pentru camera stereo produsă de Bosch, contribuind astfel la pașii semnificativi făcuți în direcția conducerii autonome.

 

Volkmar Denner a subliniat beneficiile conducerii autonome și a definit provocările care încă necesită soluționare: ”Perspectiva de a salva 1,2 milioane de vieți reprezintă o importantă sursă motivațională”, a declarat acesta, referindu-se la numărul deceselor rutiere din întreaga lume înregistrat în fiecare an. 

 

În Germania, aproape 90 la sută din toate accidentele rutiere sunt cauzate de șoferi. Prin urmare, o asistență completă în situațiile critice, precum și în situațiile de conducere monotonă, ar putea mări semnificativ siguranța pe șosele. Mai mult decât atât, condusul autonom este și economic. Conform ultimelor date din trafic actualizate constant, acesta poate îmbunătăți fluxul de trafic și poate reduce astfel consumul de combustibil al fiecărui vehicul. Și nu în ultimul rând: ”Conducerea autonomă poate facilita și mobilitatea cetățenilor în vârstă, aducând astfel o contribuție la bunăstarea socială”, a spus Denner.

 

De peste zece ani, funcțiile de control automat al vitezei (ACC – Adaptive Cruise Control) precum și de control a distanței față de vehiculele din față sunt pe piață. Funcția de asistență în caz de blocaje în trafic, care menține o viteză a automobilelor pe benzile acestora de până la 60 de km/h, este acum introdusă pe piață. Aceste funcționalități de suport pentru șoferi vor fi extinse treptat. ”Până în 2020, cel târziu, tehnologiile necesare pentru conducerea în mare parte autonomă vor ajunge la cel mai înalt nivel de performanță. În deceniul care va urma, ne așteptăm să vedem mașini conduse complet cu pilot automat”, a spus Denner. 

 

Conducerea complet autonomă le va permite șoferilor să stea relaxați și să lase mașina să efectueze toate operațiunile în locul lor, cel puțin pe autostrăzi.

Comentarii Facebook