Hipermarketul Carrefour, amendat la Cluj cu 30.000 de lei pentru reclama mincinoasa, in urma plangerii unui clujean


Supermarketul Carrefour Cluj a fost amendat de inspectorii de la Protectia Consumatorilor Cluj pentru reclama mincinoasa. Un clujean nemultumit ca a fost inselat s-a dus la OPC si a facut plangere.

"Actiunea de control desfasurata cu ocazia cercetarii unei reclamatii, a evidentiat practici comerciale incorecte a unui operator economic, concretizate in actiuni inselatoare menite sa induca in eroare consumatorii si sa-i determine sa ia decizii de tranzactionare, pe care in cunostinta de cauza nu le-ar fi luat.

Hipermarket-ul derula promotia "Garantia celui mai bun pret", pentru jucarii si anumite categorii de produse, materialele publicitare mentionand 'daca gasiti in alta parte mai ieftin, platim de 10 X diferenta', consumatorii fiind invitati sa consulte regulamentul aflat in magazin, la serviciul relatii clienti", a declarat seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Cluj, Mircea Radu.

Clujeanul a vazut in supermarketul Carrefour o jucarie "care avea pretul mai ridicat decat cel al jucariei pe care o cumparase de la un alt hipermarket, in urma cu aproximativ o ora, a adus la cunostinta reprezentantilor operatorului economic ca doreste sa beneficieze de garantia celui mai bun pret, prezentand totodata si bonul de achizitie a produsului de la alt magazin. Pentru confruntare, angajatii au solicitat consumatorului prezentarea jucariei, interval de timp ce le-a permis acestora modificarea pretului.

Mentionam faptul ca petentului nu i-a fost pus la dispozitie regulamentul promotiei, ci doar procedura interna, valabila pentru angajatii operatorului economic, situatie regasita si pe parcursul actiunii de control", a mai spus Mircea Radu.

In lipsa unui regulament si avand in vedere sloganul "daca gasiti in alta parte mai ieftin, platim de 10 ori diferenta", angajatii au refuzat acordarea "garantiei", motivand ca pentru a beneficia de aceasta facilitate trebuie ca produsul sa fie achizitionat chiar de la hipermarketul in cauza, lucru asupra caruia consumatorul nu a fost informat in niciun fel.

Verificarile facute de inspectorii de la Protectia Cosumatorilor Cluj a depistat si alte nereguli.

"Existenta la comercializare a unor pachete promotionale, in care unul din produse era gratuit, verificand produsele ce intra in componenta ofertei, s-a constatat  faptul ca informatia referitoare la produsul oferit gratis este falsa, menita sa induca in eroare consumatorii;

Pe unele pachete promotionale era aplicata o eticheta "Oferta Speciala - 25%", nefiind mentionat atat pretul vechi cat si cel nou rezultat in urma aplicarii reducerii de 25%. De asemenea nu se specifica daca reducerea se aplica la pretul unui produs sau la pretul intregului pachet.

Prin informatiile false, ambigue, incomplete oferite consumatorilor atat in prezentarea generala a promotiilor cat si in materialele publicitare, in informatiile de la raft si/sau de pe produse, operatorul economic induce in eroare consumatorii pe care-i determina sa ia decizii de tranzactionare in necunostinta de cauza, pe care, in caz contrar, nu le-ar fi luat", a mai adaugat Mircea Radu.

Hipermarketul Carrefour a fost amendat cu 30.000 lei.

Comentarii Facebook