Fabricanta magiunului de Topoloveni: Încasez 9 lei pentru un borcan, iar în raft costă 23 de lei

 

Patroana firmei care produce magiunul de Topoloveni, Bibiana Stanciulov, a povestit că ea încasează pe un borcan produs 9 lei, dar pe raft magiunul costă 20-23 de lei.

 

În condiţiile în care eu încasez 9 lei şi pe mine mă înjură toată lumea pentru magiunul meu, toţi mă înjură la preţ, eu ce să fac? Nu am alegere”, a spus Stanciulov, care speră că românii nu vor renunța la produsele tradiționale.

 

Stanciulov a spus că preţul de plecare în discuţiile cu hipermarketurile, pentru un borcan de magiun, este de 15 lei, din care ea încasează 9 lei. ”Dumnezeu ştie unde se duce diferenţa de la 9 lei la 20-23 de lei”, a mai spus ea.

 

Patronatul din industria conservelor Romconserv susține că lanţurile de hipermarketuri impun taxe foarte mari pentru produsele româneşti pe rafturi, care ajung la peste 50% din preţ, dar le și poziționează în zone fără vizibilitate. ”Pentru produsele româneşti se plătesc în lanţurile de retail taxe foarte mari, impuse pentru listare, deschidere de magazine noi, servicii marketing şi promovare, care nu au justificare. Se impune contract şi plată lunară de servicii de mercantizare, care nu sunt eficiente”, a declarat miercuri într-o conferinţă Aurel Tănase, preşedintele Romconserv, conform Mediafax.

 

Produsele de import sunt mult mai bine promovate.

 

Reprezentanţii marilor hipermarketuri neagă acuzațiile. ”AMRCR este o asociaţie profesională care nu deţine şi nici nu trebuie să deţină informaţii despre contractele comerciale existente între membrii săi şi furnizorii sau clienţii lor. Dorim să subliniem că toţi jucătorii de pe piaţa şi membri aiasociaţiei trebuie să respecte termenele maxime de plată de 60 de zile prevazute de legea 72/2013”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale.

Comentarii Facebook