Marti 21 Septembrie

DEZASTRU pe autostrada Sebeș-Turda. Pod montat STRÂMB și doar 3 utilaje care lucrează?- FOTO


UPDATE:

----
CNAIR a făcut vineri o serie de precizări după ce Antena 3 și apoi mai multe ziare online, au publicat o știre potrivit căreia un pod ar fi fost montat strâmb pe Autostrada Sebeș-Turda.

Reprezentanții companiei spun că este vorba despre o deformare a imagini generată de camera dronei cu care s-a filmat.

La urcarea pe pod, pe partea dreaptă, pare a fi o rampă de acces auto, ceea ce accentuează senzația că podul este montat strâmb.

Referitor la articolul – ”Pod montat strâmb şi doar trei utilaje care lucrează pe tronsonul Sebeş-Turda al autostrăzii A10, pe care ministrul Transporturilor a promis că se va circula în acest an”- postat astăzi pe site-ul Antena 3, precizăm faptul că podul este executat conform Proiectului Tehnic aprobat, din punct de vedere al pantelor transversale și longitudinale.

Informația conform căreia podul ar fi montat strâmb este eronată, fiind o vorba despre o deformare a imaginii, cauzată de drona cu care s-a filmat.

De asemenea, menționăm că antreprenorul s-a angajat să execute lucrările necesare deschiderii traficului pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda în cursul acestui an” au transmis reprezentanții CNAIR, într-o postare pe Facebook.

----

Știre inițială:

Un pod a fost montat strâmb și lăsat așa pe tronsonul Sebeș-Turda de pe autostrada A10, unde au fost surprinse doar 3 utilaje care lucrau. Cătălin Drula, ministrul Transporturilor, a promis că vom putea circula pe A10 în toamnă.

Pod strâmb montat și lăsat așa pe A10

Imaginile filmate de o dronă, joi, pe tronsonul Sebeș-Turda de pe autostrada A10, arată cum constructorul a montat greșit un pod, care a fost lăsat fix așa - strâmb.

De asemenea, doar trei utilaje lucrau, în aceeași zi, pe tronsonul pe care ne-a fost promis că vom circula până la finalul acestui an. Astfel, semnele sunt clare: interesul pentru darea în folosință a autostrăzii tinde spre zero, conform Antena 3.

Tronsonul Sebeș-Turda se va putea circula până la finalul anului?

Promisiunea a fost primită și transmisă mai departe românilor de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, în urmă cu o lună, atunci când a vizitat șantierul de pe autostrada A10.

O altă oprire pe traseul șantierelor. Împreună cu Dan Barna, astăzi am fost pe autostrada Sebeș-Turda - lotul 2, unde m-am asigurat că anul acesta, așa cum am anunțat, vom deschide tronsonul de 29 de km dintre Alba Iulia și Aiud.

Am obținut promisiunea fermă a constructorului că în toamnă lotul va fi gata și că întreaga A10 se va putea circula în acest an”, scria ministrul Cătălin Drulă, într-o postare pe Facebook, în 18 iunie 2021.

Pe A10 circulă doar promisiuni deșarte

Demarat în anul 2014, proiectul autostrăzii A10, respectiv tronsonul Sebeș-Turda, un tronson de autostradă lung de 29 de kilometri, nu este gata nici astăzi și, din câte se pare, nu va fi gata până la finalul anului.

În aceeași postare pe Facebook, Drulă a menționat că speră să putem circula pe A10:

Sper să încheiem odată acest proiect mult întârziat, deparat în 2014 și care ar fi trebuit să fie gata în 2016 și să putem circula în sfârșit pe autostrada care face legătura între două coridoare principale, A1 Sibiu-Deva-Timișoara-Arad și A3 Mureș-Cluj-Oradea”, a mai scris ministrul Transporturilor.

Potrivit specialiștilor, la stadiul în care se află acum tronsonul Sebeș-Turda, autostrada va fi gata abia în luna iulie 2022, iar asta doar într-un scenariu optimist, în care se va lucra din plin, iar condițiile meteo vor fi favorabile.

Astfel, la podul montat greșit sunt necesare următoarele lucrări:

  • umplutura de pământ la capete;
  • tasare;
  • peste pod un strat de beton;
  • la capete balast stabilizat;
  • turnarea celor 3 straturi de asfalt;
  • rosturi de îmbinare;
  • iluminare.

Termen estimativ în condiții climatice favorabile - aprilie 2022.

De asemenea, pentru rezolvarea alunecărilor de teren este nevoie de următoarele lucrări:

  • excavarea la nivelul autostrăzii, tasare, balast stabilizat (piatra de dimensiuni mai mari cu un liant de ciment rodmix);
  • start smoală pentru umiditate;
  • turnare asfalt până la maxim 25 de grade conform normativ;
  • turnare din beton armaturile de pe margine, zid de sprijin;
  • turnat beton rigole colectare.


Comentarii Facebook