Cum să proiectați un website atunci când NU sunteți web designer


În epoca informațională de azi orice afacere de succes are nevoie de un website - chiar şi micile afaceri. Dar un website cu aspect profesionist nu trebuie să vă coste zeci de mii de lei; cu instrumentele potrivite și câteva sfaturi de bază chiar și un începător în acest domeniu poate crea un astfel de website. Dacă vă întrebați cum să proiectați un site web atunci când nu sunteţi un web designer vă oferim mai jos câteva idei care vă pot ajuta sa evitati unele greșeli frecvente.

 

Cum să proiectaţi un website: Noţiuni de bază

Sunteţi pregătit să învăţaţi cum să proiectați un site web chiar daca nu sunteți un web designer cu experienta? Iată cum puteţi realiza acest lucru, reducând procesul la trei etape de bază:

  1. Asigurati un serviciu de gazduire web sigur şi eficient

  2. Alegeţi un constructor de websituri (website builder)

  3. Adăugaţi conţinut

În continuare, vom detalia aceste trei etape de bază.

 

1. Asigurarea unui serviciu de gazduire web sigur şi eficient

Pentru a crea un site web, trebuie să aveți mai întâi un loc unde să gazduiti acel website adica de un serviciu de gazduire web site de calitate in Romania. De asemenea, aveți nevoie de un nume de domeniu .ro sau o alta extensie ieftin   pentru ca utilizatorii să poată vizita website-ul. Există sute de optiuni de gazduire web însă este important sa vă asigurați că orice serviciu de găzduire ați alege va întruni următoarele caracteristici de bază:

        • Fiabilitatea

Care este uptime-ul garantat al furnizorului dvs. de hosting (timpul garantat de funcţionare)?

        • Spaţiul de stocare

De cât spațiu de stocare veţi avea nevoie pentru fișierele website-ului dvs? Sugestie: website-urile mari de comerț electronic și site-urile web cu multe  imagini (de exemplu, site-uri din domeniul fotografiei) au nevoie de capacități de stocare mai mari.

        • Lăţimea de bandă

Vă așteptați la un trafic intens pe website? Asigurați-vă că planul dvs. de găzduire web include lățimea de bandă adecvată.

        • Scalabilitatea

Dacă traficul crește, furnizorul dvs. de găzduire va adapta serviciile de gazduire web pentru a lua în considerare creșterea? Dacă nu, website-ul dvs. ar putea să intampine probleme majore de functionaer.

        • Securitatea

Acordați o atenție deosebită caracteristicilor de securitate incluse în pachetul de gazduire web, inclusiv monitorizarea 24/7 și protecția împotriva atacurilor online.

        • Suport / Asistenţă

La ce fel de suport tehnic vă puteți aștepta din partea furnizorului dvs. de servicii de hosting?

 

Un furnizor de servicii de gazduire web care nu este de încredere ar putea ajunge să vă coste timp de nefuncţionare a websitului (downtime), fişiere pierdute şi asistenţă clienţi precară. Alegeţi o companie de web hosting renumită şi consacrată.

 

2. Alegeţi un constructor de websituri (website building tool)

După ce serviciul de găzduire și numele de domeniu sunt configurate este timpul să vă intelegeti cum să proiectaţi un website  care va trebui sa arate grozav si sa fie ușor de gestionat. Puţină planificare anticipată va facilita menținerea unui website funcțional actualizat, fără a necesita foarte mult timp.

Website Builder

Pentru a crea rapid un website  cu putine cunoştinţe tehnice  luaţi în calcul utilizarea unui website builder (sau "constructor de websituri"). Interfaţa intuitivă va face uşoară adăugarea de text şi imagini, schimbarea schemelor de culori, chiar şi configurarea unor pagini de produse, dacă intenţionaţi să vindeţi online.

Website builder-ele oferă design-uri mobile-responsive, integrari cu procesatori de carduri, posibilitatea utilizarii unui certificat SSL, instrumente de email marketing şi de optimizare în motoarele de căutare.

WordPress

Dacă aveți mai mult timp la dispoziţie şi vă doriţi un website pe care să îl puteți personaliza după placul dvs., luați în considerare utilizarea unui sistem de gestionare a conținutului (CMS), cum ar fi WordPress.

Un CMS vă va permite să schimbați aspectul website-ului dvs. și să actualizați conținutul (text, imagini, etc.), fără a fi nevoie să vă faceți griji în privinţa codării sau principiilor avansate de proiectare. Partea cea mai bună este că există mii de utilizatori WordPress, tutoriale şi reţele de asistenţă gata să vă ajute dacă aveţi întrebări.

 

3. Adăugaţi conţinut

După ce ați ales platforma de construire a websitului dvs., este timpul să adăugați conținut. Tipul de conținut de care aveți nevoie va depinde de obiectivele pe care le aveţi pentru site-ul dvs. web; un model frecvent intalnit include cinci pagini de bază:

> Home page (pagina de start)

Aici veți include cele mai importante informatiii pe care trebuie să le cunoască utilizatorii pentru a decide dacă vor face sau nu afaceri cu dvs. Creați conținut care descrie pe scurt,  clar, cine sunteți și ce aveți de oferit, adăugând imagini care atrag atenția vizitatorilor.

  • Tagline: descrieți afacerea dvs. într-o singură frază

  • Call-to-action (apel la acțiune): Care este cel mai important lucru pe care doriți să îl facă vizitatorul înainte de a părăsi website-ul dvs.?

  • Informații de contact primare: includeți-le pentru ca potenţialii clienți să vă contacteze

  • Produse / servicii: includeți unul sau mai multe dintre produsele sau serviciile dvs., cu un link către o pagină dedicată Produse / Servicii

  • Formular de înscriere / abonare: vizitatorii vor putea să va contacteze pentru a cere informatii depre produsele /  serviciile pe care le oferiti

  • Testimoniale: începeți să câștigați încrederea utilizatorilor chiar din start, incluzând unul sau mai multe testimoniale ale clienţilor dvs.

> Pagina "Produse/servicii"

Aici veți prezenta produsele sau serviciile, cu imagini și descrieri convingătoare. Includeți un videoclip dacă este posibil. În funcție de afacerea dvs. puteți include si informații despre prețuri, opțiuni de plată, informații de expediere și politica de returnare.

> Pagina "Despre noi"

Aceasta este o pagină dedicată prezentarii companiei dvs. Puteți include fotografii și / sau videoclipuri ale dvs. și / sau ale echipei dvs. în acțiune, o biografie scurtă, premii acordate companiei sau produselor dvs. și testimoniale ale clienților.

> Pagina "Testimoniale"

Nimic nu inspiră mai multă încredere precum mărturiile altor clienți mulțumiți.

> Pagina "Contact"

Includeți modalităţi prin care posibilii clienţi vă pot contacta (numărul de telefon, adresa de e-mail, adresa poștală). Dacă aveți o locație fizică, încorporați o hartă.

 

Bune practici: cum să proiectați un site web atunci când nu sunteți web designer

Nu există reguli în ceea ce privește modul de proiectare a unui site web; puteţi face orice vă doriţi. Website-urile de succes au însă mai multe caracteristici comune; va recomandam sa   rețineți următoarele sfaturi pentru rezultate excelente:

Păstraţi websitul curat şi simplu

Daca ați auzit zicala „mai puțin este mai mult” aceasta este una din situatiile in care se poate aplica cu succes. Decideți ce informații sunt cele mai importante pentru utilizatorii dvs. și concentrați-vă pe transmiterea mesajului pe pagina principală. Informațiile suplimentare pot fi plasate în alte pagini.

Nu creaţi un aspect al websitului prea încărcat sau confuz la prima vedere; mesajul dvs. ar trebui să fie clar pentru un vizitator în primele 10 secunde. Nu vă fie teamă să utilizați spațiul alb; limitați-va la unul sau două fonturi pe întregul website. Stabiliţi o paletă de culori și limitați site-ul la aceste culori, mai degrabă decât să folosiți o multitudine de nuanțe.

Faceţi navigarea clară şi uşor de utilizat

Dacă doriți ca utilizatorii să exploreze website-ul dvs. este important să le ușurați navigarea. Mențineți meniurile de navigare proeminente și ușor de găsit pe website-ul dvs.

Asigurați-vă că opțiunile sunt clare și intuitive. Utilizați submeniurile pentru a grupa pagini similare fără a aglomera toate opțiunile pe o singură linie.

 

Conţinutul contează

Poate părea evident însă ceea ce comunica website-ul dvs. este la fel de important ca si modul în care este transmis. Un website cu aspect profesionist nu vă va ajuta afacerea să crească dacă conținutul său nu este relevant.

Asigurați-vă că websitul dvs. prezintă informații utile și corecte despre afacerea dvs. Acesta ar trebui să prezinte practicile, politicile, prețurile, etc. - și să fie util pentru clienții dvs.

Scrieți texte într-un limbaj clar, natural, în loc să încercați să umpleți fiecare paragraf cu cuvinte cheie. Mențineți informațiile actualizate; consultați-vă periodic texele și revizuiți-le.

Utilizați imagini pentru a face site-ul web mai atrăgător, dar nu exageraţi; prea multe imagini pot fi copleșitoare și confuze. Un număr foarte mare de imagini ar putea determina utilizatorii să părăsească website-ul dvs. dacă timpul de încărcare a websitului este prea mare. Utilizați imaginile într-un mod care creează un aspect vizual atrăgător și nu distrage atenţia de la mesajul dvs.

Oferiţi informații de contact clare și accesibile

Oricât de multe informații ați furnizat pe web, scopul final este de a determina clienții să vă contacteze. Facilități-le acest aspect, publicând în mod clar informațiile de contact.

Acest lucru va arăta diferit pe site-urile web în funcție de afacerea dvs. Unii vor avea nevoie doar de o adresă de e-mail și/sau un număr de telefon pentru a ajunge la clienții lor. Alții doresc să posteze o adresă. Dacă aveți o locație fizică, integrarea unei hărți în site-ul dvs. poate fi utilă.

Design pentru SEO

SEO înseamnă optimizarea websitului pentru motoarele de căutare. Un site web cu scoruri SEO bune va avea un ranking mai mare în motoare de căutare precum Google și Yahoo. Poate credeți că SEO nu este important pentru afacerile mici, dar poate fi o modalitate excelentă de a vă crește traficul organic.

Design adaptabil pentru mobil

Au trecut zilele în care vizitatorii intrau pe websitul dvs. de pe computer. Clienţii de astăzi vă accesează websitul de pe o multitudine de dispozitive, de la telefoane mobile şi tablete la laptopuri şi monitoare desktop widescreen. Când proiectați un site web, asiguraţi-vă că vă gândiţi şi la adaptabilitatea acestuia la diverse dispozitive.

Pentru a face o impresie bună potenţialilor clienţi, asiguraţi-vă că websitul dvs. are un design adaptabil şi corect redat, indiferent de dispozitivul folosit pentru a vizualiza website-ul.

Compatibilitate între browsere

La fel cum nu știți de pe ce dispozitiv ar putea accesa websitul dvs. utilizatorii, la fel nu știți ce browser ar putea alege. Verificați site-ul dvs. web din mai multe browsere pentru a vă asigura că arată identic pe fiecare. Cu toate că nu este necesar să cheltuiți timp și efort în FIECARE browser posibil, este bine să verificați cele 5 browsere principale: Firefox, Safari, Chrome, Edge și Opera (Microsoft a întrerupt suportul pentru Internet Explorer, dar poate doriți să verificați de asemenea, IE).

Cu puţină anticipare și o planificare avansată, puteți să proiectaţi un website care să fie un avantaj pentru afacerea dvs. - chiar și atunci când nu sunteţi web designer!

 


Comentarii Facebook