Cum își bate joc statul și constructorii de Autostrada Transilvania. Poza nu e TRUCAJ. Credeți că va fi terminată vreodată?


Primele săpături s-au făcut la Autostrada Transilvania în 2004, iar atunci se spunea că în câțiva ani vor fi terminați cei 500 de km. Au trecut 18 ani de atunci și avem câteva porțiuni finalizate. 

17 luni pierdute pe A3 Biharia-Chiribiș, mai pierdem? Poza de mai jos NU este trucată. Așa arată capătul de vest al tronsonului care de aproape un an și jumătate este bătaia de joc a unui constructor, grupul Selina-Trameco, prin complicitatea oficialilor CNAIR.

În 22.06.2021 ceream tranșarea de urgență a situației contractuale și vă arătam pretențiile absurde ale antreprenorului (link: https://bit.ly/3DHYeuB), dar ne-am lămurit că nu este altă soluție decât rezilierea pe care am solicitat-o în 15.10.2021 (detalii: https://bit.ly/3GI0Bij) și în 10.02.2022 (aici: https://bit.ly/3OYG8eq).

Ultima scuză penibilă a departamentului juridic CNAIR? "Așteptăm 11 mai ca să expire scrisoarea de garanție de bună execuție făcută de Trameco la City Insurance." De parcă ar mai avea nevoie de motive suplimentare să rezilieze când constructorul a depășit grav nu doar termenele și condițiile contractuale, ci forțează limitele legii achizițiilor publice și pe cele ale bunului simț.

Colac peste pupăză, CNAIR a reziliat ILEGAL în trecut alte contracte cu antreprenori care nu aveau lobby așa puternic. De exemplu, pe A1 Lugoj-Deva lot 2 Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris a decis că România e bună de plată: despăgubiri de 230 milioane lei, așa cum v-am spus cu nume și lux de amănunte în 09.02.2022: https://bit.ly/3rPZYyZ.

Aici oficialii CNAIR au toate prerogativele tehnice și juridice să rupă contractul dar refuză inexplicabil, inventând motive în plus pentru acoperirea cu hârtii și evitarea asumării răspunderii, chiar dacă în trecut au făcut fix invers: au aruncat la gunoi contracte perfect valabile.

Dublă măsură? Grupuri de interese? Incompetență, fugă de responsabilitate și mult tupeu? Bineînțeles! Pentru toate plătim noi, cetățenii fără girofar, cu banii din taxe, timpul și nervii de la volan și, cel mai grav, chiar cu viața.

Cerem, încă o dată, REZILIEREA de urgență a contractului pe #AutostradaTransilvania Chiribiș-Biharia și acordarea de certificat negativ antreprenorului!”, se arată în analiza celor de la Asociația Pro Infrastructură (API).

Autostrada Transilvania se scumpește cu 250 de milioane de lei, pentru că avem autorități INCOMPETENTE sau chiar mai rău...

Comentarii Facebook