Coșmarul prin care a trecut un bărbat care și-a cumpărat o mașină nouă din Cluj! Nouă ani s-a luptat pentru a demonstra un viciu grav


Un bărbat din Bistrița a cumpărat o mașină din Cluj, în august 2015, investind în ea multe economii, fără să bănuiască prin ce coșmar va trece. 

Am fost obstrucționat – cu metodă și determinare – astfel încât să nu beneficiez de drepturile oferite de garanție.

Magyar Suzuki ZRT Esztergom Sucursala București, importatorul automobilelor produse în Ungaria, a licențiat și auditat cel puțin (3) trei dealeri și service-uri care în perioada de garanție, odată cu constatarea la automobilul nou a unui defect grav, acoperit de garanție, m-au obstrucționat prin diverse tactici: lipsă comunicare, nerecunoașterea unor defecte evidente, temporizări multiple, refuzul de a întocmi documente constatatoare, etc. astfel încât reparațiile necesare să nu fie efectuate decât la ieșirea mașinii din garanție contra cost.

Fizic am cumpărat și ridicat mașina de la Premium Cars Cluj care însă mi-a oferit factura de la Hinode Service SRL Târgu Mureș dar garanția (3 ani) și garanția extinsă (2 ani) au fost oferite de Premium Cars Cluj.

Concret, la 28 august 2015, la 11 zile de la cumpărarea unui automobil Suzuki Vitara am sesizat în service-ul Premium Cars Cluj SRL o problemă gravă la motor, o bătaie metal pe metal, de atunci și până în 2019 toate service-urile Suzuki din România la care am apelat: Premium Cars SRL Cluj, Hinode Service SRL Târgu-Mureș și Rubin SRL Bistrița au negat sistematic existența vreunei probleme reale la motor”, a precizat M.Z.

Acesta a umblat cu mașina prin service -uri care aparțin de firma de la care a fost cumpărat autoturismul, dar peste tot s-a negat existența vreunei erori. 

Astfel am mai reclamat problema la 06.08.2016 la Premium Cars Cluj, apoi la service-ul autorizat Suzuki, Hinode Service SRL din Târgu-Mureș în august 2017, apoi la service-ul autorizat Suzuki Rubin SRL din Bistrița unde am fost de 6 (șase ori!), mai exact la: 02.08.2017, 02.08.2018, 20.09.2018, 08.10.2018, 26.10.2018, 09.11.2018, făcându-se ”verificări” în urma cărora s-a negat existența vreunei defect.

La 20.09.2018, am trimis o reclamație pe e-mail la Magyar Suzuki ZRT Esztergom Sucursala București cu sediul în str. Nicolae Caramfil Nr 75, et 5, Sector 1, București, la reclamație fiind atașat și un link către înregistrarea video-audio a zgomotului patologic al motorului, dl. Lucian Gîrbaciu service manager Suzuki România, răspunzându-mi textual pe e-mail: ”Sincer vizionând filmele nu aud zgomote anormale”.

Simptomele s-au agravat în timp, astfel încât în disperare de cauză am investigat la 08.02.2019 motorul la service-ul autorizat Suzuki, Limuzin Autohaz din Debrețin, Ungaria, unde după demontare s-a constatat că blocul motor este în întregime distrus datorită unei bătăi de bielă pe arborele cotit, una din cele mai grave și mai costisitoare probleme ce poate apărea la un motor, din rațiuni economice de cele mai multe ori un astfel de motor se schimbă, nu se repară”, a continuat bistrițeanul.

El a făcut în 17 februarie 2019 o reclamație prin e-mail managerului general al Suzuki România, d-na Nicoleta Gerea, și a primit în 25.02.2019 următorul răspuns: ”În perioada garanției producătorului, ați beneficiat de asistenta mai multor dealeri autorizați Suzuki din România și verificările acestora în baza simptomelor reclamate la momentul verificărilor, nu au condus la necesitatea unor intervenții tehnice”. Adică reclamațiile mele anterioare au fost fără obiect, m-am dus de nebun în Ungaria și doar o coincidență stranie a făcut să mi se defecteze grav motorul tocmai atunci.

Așa că mi-am văzut de problemele mele (că Suzuki România și dealerii/service-urile acreditate nu considerat că ar fi și ale lor) și la 27.02.2019 am plătit din buzunarul meu reparația către service-ul din Ungaria, circa 3400 euro. Am ridicat mașina reparată din Ungaria la 22.03.2019.

În concluzie motorul a avut un defect grav din fabricație a cărui reparație a fost refuzată de toți reprezentații service-urilor Suzuki România la care am făcut sesizări, Premium Cars SRL Cluj, Hinode Târgu-Mureș și Rubin Bistrița prin nerecunoașterea existenței vreunui defect. Am fost obligat să-mi repar mașina - ce a fost defectă de nouă - pe banii mei, circa 3400 euro, sumă deloc neglijabilă. Recuperarea banilor (conform procedurii de garanție extinsă) a fost practic refuzată”, a mai spus M.Z.  

Pentru că nu s-a ținut cont de faptul că ”am semnalat în scris problema imediat după cumpărare și era obligația legală a Suzuki România de a aduce produsul la conformitate în 15 zile conform legii 449/2003Nu s-a ținut cont de energia, timpul, nervii și banii pe care i-am investit pentru a afla diagnosticul de unul singur. Nu s-a ținut cont că am folosit peste 3 ani și jumătate cu o mașină care nu a prezentat siguranță în exploatare.

Așa că am acționat în instanță Premium Cars Cluj în octombrie 2019”.

Prima decizie, pe fond, la Judecătoria Cluj-Napoca a fost favorabilă bărbatului care a trecut prin multe neplăceri cu mașina cumpărată. ”S-a admis acțiunea civilă formulată de reclamantul Z.M.N., în contradictoriu cu pârâta Premium Cars SRL, și în consecință, a fost obligată pârâta la plata în favoarea reclamantului a sumei de 15.490 lei (echivalentul sumei de 1.046.916 HUF) aferentă costurilor suportate cu ocazia reparării motorului autoturismului Suzuki Vitara 16B Passion Allgrip și a dobânzii legale penalizatoare în cuantum de 513.08 lei, calculate de la data scadenței debitului principal, respectiv 06.04.2019, și până la data de 09.10.2019, precum și în continuare, până la data achitării integrale a debitului principal. De asemenea, a fost obligată pârâta la plata în favoarea reclamantului a sumei de 2.430 lei, cu titlu de cheltuieli ocazionate de deplasările/expertiza efectuată pentru constatarea deficiențelor/repararea motorului autoturismului Suzuki Vitwra 1.6B Passion Allgrip și pentru serviciile prestate de către reprezentanții convenționali pentru soluționarea acestui diferend pe cale amiabilă”, se arată în sentința Judecătoriei Cluj-Napoca.

Apelul a fost câștigat tot de bărbatul păgubit. ”Banii i-am recuperat în decembrie 2023 după ce Premium Cars Cluj a fost anunțată că e iminentă executarea silită. ”Forța coercitivă a statului” a rezolvat până la urmă problema. Poate această istorie o să-i facă pe cei ce vor să-și bată joc de clienți să se gândească de două ori înainte”, a încheiat bistrițeanul.

Comentarii Facebook