60% dintre studenții clujeni au renunțat la chirii. Afacerile imobiliare au scăzut cu peste 60%


Segmentul de chirii pe termen lung va fi afectat până în toamnă, din cauza faptului că 60% dintre studenți au reziliat contractele de închiriere și vor reîncepe să închirieze în august-septembrie pentru viitorul an universitar.

Cei care nu au optat pentru reziliere, au solicitat reducerea chiriei lunare la jumătate, la fel ca și în perioada vacanței de vară.

O pierdere între 60-75% se va înregistra și în segmentul închirierilor de imobile pe termen scurt sau în regim hotelier din cauza faptului că evenimentele de renume din Cluj-Napoca care atrăgeau turiști s-au anulat dar și limitarea mobilității și a mutării zonei de business în online. Acești factori influențează scăderea cererii de închirieri pe termen scurt, crede Cornelia Ștețco, Managing Partner la o Agenție imobiliară.

Ce caută în această perioadă românii, în materie de imobiliare în Cluj-Napoca

Tinerii și familiile la început de drum caută să își achiziționeze prima locuință, în scop personal și preferă apartamentele de 2 – 3 camere în general, pentru această categorie, prețurile se mențin la o medie de 1.800 Euro/mp, dar sunt cereri și pentru apartamente mai mari sau case pentru românii cu un buget de minimum 150.000 Euro.

În același timp, românii au încredere în continuare în investițiile imobiliare deoarece le consideră sigure iar cele mai căutate imobile pentru investiție sunt apartamentele de 2 camere, cu suprafețe între 45 – 55 mp pătrați, cu prețuri de pornire de la 85.000 Euro în zone centrale și semicentrale, zonele Iulius Mall, Sopor, cartierele din apropierea facultăților clujene.

Agenția imobiliară este specializată pe segmentele rezidențial, office, retail și a avut în luna martie încasări similare cu media a 6 luni precedente, însă în luna aprilie s-au înregistrat încasări de doar 36% față de media primului trimestru din 2020, pe fondul stopării planurilor de expansiune a companiilor privind piața de office.

Principalul motiv al scăderii a fost blocajul din punctul de vedere al mobilității clienților, mai puțin frica de o evoluție negativă a prețurilor din piața imobiliară sau senzația de incertitudine. Cea mai mare scădere, 83% s-a înregistrat în segmentul spațiilor comerciale și de birouri, companiile și-au adaptat activitatea conform contextului iar angajații și-au mutat activitatea de la birou, la domiciliu, în telemuncă.

Comentarii Facebook