Cluj Innovation City! Declararea unui apartament pentru plata impozitului durează ore bune

 

O clujeancă și-a cumpărat un apartament și s-a dus fericită săîl declare pentru a plăti impozit. Nu a fost atât de ușor pe cât a crezut, toată tevatura durând aproape 3 ore. 

 

În data de 23 august 2017 am incercat (si am reusit dupa 2,5 ore) sa declar achizitia unui apartament in vederea stabilirii impozitului datorat. Aceasta operatiune a durat aproximativ 2 ore si jumatate, deoarece atunci cand m-am prezentat la sediul de pe Eroilor nu aveam transcreierea de la registrula agricol (aflat in sediul de pe Motilor). Dupa ce am asteptat o jumatate de ora sa imi vina randul la ghiseu, ofiterul mi-a explicat ca trebuie sa obtin adeverinta de la RA, si deci trebuie sa merg la sediul de pe Motilor ca sa o obtin, Dupa inca alte 40 de minute, am reusit sa obtin adeverinta (desi aceasta consta in copierea datelor privind suprafata imobilului si a terenurilor de pe contractul de vanzare-cumparare si transcrierea lor caligrafic pe o alta bucata de hartie). De buna seama ca mentiunile notarului nu sunt de incredere si mai e nevoie de inca 2 functionari care sa le verifice. Nu am fost singura in aceasta situatie, probabil scopul acestor cozi este de a socializa si a lega prietenii noi, ceea ce aproape ca s-a intamplat in cazul meu. Ma intreb de ce nu putem avea serviciul de declaratii in acelasi sediu cu Registrul agricol? Si mai bine, de ce nu putem avea aceste inregistrari intr-un program centralizat, ca oricum registrele alea se pierd, iau foc, curge apa pe ele etc? Pacat de scrisul caligrafic al functionarului de la Registrul agricol. Ah, si vesnicul dosar plic.... Mentionez ca in tot acest timp angajatii primariei au avut un comportament civilizat, au fost amabili, aceasta reclamatie nu este la adresa lor. Este la adresa sistemului care ne consuma timp, bani si nervi. Ar fi grozav daca am putea imbunatati situatia pe viitor. Multumesc”, a relatat Nadia L., pe aplicația My Cluj.

 

Reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca se scuză spunând că aplicațiile informatice se bat cap în cap.

 

Potrivit art.465 din Codul fiscal, bunurile imobile teren trebuie înregistrate în Registrul agricol iar “adeverința” la care faceți referire este de fapt “Declarația fiscală privind stabilirea impozitului pe teren” vizată de serviciul de specialitate Registrul agricol (art.466 alin(2)). Informație prezentă și pe pagine web si în anticamera ghiseelor de pe Eroilor. Timpul petrecut în ghiseul Registrului agricol a acoperit efortul pentru identificarea, transformarea cotelor de proprietate în suprafețe, aferente celor 9 parcele de teren dobândite în proprietate odată cu apartamentul achiziționat. Referitor la “sistem” aveți dreptate. Aplicatia informatică “Gestionare registrul agricol” cu termen de implementare 31 decembrie 2017 nu este integrată cu aplicația informatică de taxe si impozite. Avem în preocupare realizarea unei platforme informatice pentru depunerea on-line a declarațiilor fiscale. Vă mulțumim”, a răspuns cei de la Primăria Cluj-Napoca.

 

Comentarii Facebook