„Facem un credit în bancă pentru această factură”. O familie a avut un șoc atunci când a primit o factură de 33.000 lei la curent!


O familie din Sibiel, județul Sibiu, nu mai are siguranța zilei de mâine după ce a primit o factură de 33.000 lei la curentul electric. Oamenii spun că au nevoie de un împrumut bancar pentru a putea achita factura uriaşă.

Cristina Deac locuiește împreună cu soțul și copilul într-o casă cu două etaje, în Săliște, judeţul Sibiu. În luna iulie a primit o factură, reprezentând o regularizare de patru ani, la curent electric. Citirea contorului nu s-a mai făcut din luna mai 2019, pe motivul că furnizorul „nu are cititori", iar de atunci furnizorul a calculat, la tariful actual, că familia are de plătit suma de aproape 33.000 de lei, scrie oradesibiu.ro.

Proprietarii sunt încă în stare de șoc după factura primită, mai ales că în fiecare lună au achitat facturile indiferent că au fost 200, 300 sau 800 lei. Familia se gândește să facă un împrumut bancar pentru că altfel nu ar putea plăti suma exorbitantă, notează sursa citată. 

Noi acum trebuie să facem un credit în bancă pentru această factură, care după spusele lor, ar trebui să fie și mai mare de atât, pentru că de anul acesta tariful s-a schimbat, deși cei de la Electrica au făcut calculul în funcție de tariful de astăzi", a declarat femeia.

Singura soluție primită de la Electrica a fost să plătească jumătate de sumă, iar apoi eșalonat.

poza.jpeg

Ce să faci, ca să nu plăteşti facturile uriașe la curentul electric

Prețurile astronomice ale facturilor la energie au băgat spaima în românii din toată țara, iar meteorologii anunță o iarnă geroasă și grea, o problemă majoră pentru cei care nu vor avea bani să se încălzească.

Dacă sunteți în această situație și aveți de plătit o factură foarte mare la utilități, atunci trebuie să urmați câțiva pași pentru a nu plăti aceste facturi. 

1. În primul rând, trebuie să notificați în scris furnizorul și să contestați valoarea facturii.

2. Apoi, trebuie să notificați furnizorul pentru a vă trimite metrologia contorului și pentru a-l compara cu indexul vechi. 

3. Dacă nu primiți niciun răspuns favorabil în termen de 15 zile, atunci vă puteți adresa către ANRE sau direct la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC).

4. Ultimul pas ar fi să înaintați o acțiune în instanță pentru a anula factura.

Comentarii Facebook