USR Cluj cere măsuri radicale după ce un Mustang a spulberat un copil în centrul Clujului. „Introducerea limitei de viteză de 30 km/h”
Adriana Cristian, consilier local USR Cluj, atrage atenția asupra necesității urgente de a introduce măsuri pentru calmarea traficului și creșterea siguranței rutiere, mai ales în zonele frecventate de copii. Cristian a subliniat câteva soluții concrete pe care le-a adus deja în discuție în Consiliul Local și pe care intenționează să le promoveze în continuare.
Consilierii USR Cluj cer măsuri radicale după accidentul groaznic din centrul Clujului
Printre propunerile principale se numără limitarea vitezei la 30 km/h în jurul școlilor, pentru a reduce riscul de accidente în zonele unde copiii traversează frecvent strada, precum și introducerea aceleiași limite de viteză de 30 km/h în centrul orașului.
CITEȘTE ȘI: Copilașul de 12 ani lovit pe trotuar de un Ford Mustang a fost operat. Toată lumea se roagă pentru el, e nevoie de un miracol! Medicii sunt rezervați
Mai mult, Cristian cere semafoare inteligente, care să treacă pe roșu atunci când senzorii detectează șoferi ce circulă cu viteză prea mare precum și radare fixe, acum permise de modificările recente aduse Codului Rutier, dar care necesită implementare locală efectivă.
Consilierul USR subliniază că aceste măsuri nu pot fi aplicate fără susținerea comunității. Ea le cere clujenilor să transmită cereri administrației, să semneze petiții și să facă presiune civică pentru ca măsurile să fie adoptate cât mai rapid. „Nu mă lăsați singură cu solicitările astea. Haideți să ne mișcăm acum, înainte să ne pierdem copiii pe trotuare, chiar în fața școlilor”, a transmis Cristian.
Argumentele sunt susținute și de un studiu recent, „Review of City-Wide 30 km/h Speed Limit Benefits in Europe” (2024), care a analizat efectele introducerii limitelor de 30 km/h în 40 de orașe europene. Concluziile raportului arată beneficii majore: accidentele rutiere au scăzut cu aproximativ 23%, decesele cu 37%, iar rănirile grave cu 38%.
Consilierul Adriana Cristian cere măsuri clare luate de Primărie și de Emil Boc, pentru a evita viitoarele tragedii rutiere
Exemplele europene demonstrează că limitarea vitezei în zonele urbane dense nu doar salvează vieți, dar și îmbunătățește calitatea vieții, reducând poluarea fonică și crescând siguranța pietonilor și bicicliștilor.
Într-un oraș aglomerat precum Cluj-Napoca, unde traficul și numărul mașinilor cresc de la an la an, astfel de soluții devin esențiale. Implementarea lor ar putea transforma modul în care locuitorii percep mobilitatea urbană, punând accent pe siguranță și responsabilitate.
27 Comentarii