Undă verde pentru „Bulevardul mallurilor” din Cluj. Proiectul de 1 miliard de lei va avea 4 benzi și va lega IRA de podul Oașului-Răsăritului

Consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat documentația tehnico-economică precum și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul cunoscut deja în rândul populației drept „Bulevardul de Malluri”

„Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții Culoar Mobilitate Nord – Pod Oașului-Răsăritului – străzile Răsăritului-Câmpul Pâinii-Pod IRA, care cuprinde 10 Obiecte: Obiect 1 – str. Câmpul Pâinii, Someș – intersecție str. Paris, km 0+000 – 0+625; Obiect 2 – str. Răsăritului, Someș, intersecție str. Paris, km 0+000 – 0+542; Obiect 3 – str. Câmpul Pâinii, intersecție str. Paris-intersecție str. Fabricii, km 0+625 – 1+300; Obiect 4 – str. Răsăritului, intersecție str. Paris-intersecție str. Fabricii, km 0+542 – 1+260; Obiect 5 – str. Câmpul Pâinii, intersecție str. Fabricii-intersecție str. Fabricii de Zahăr, km 1+300 – 2+169; Obiect 6 – str. Răsăritului, intersecție str. Fabricii-intersecție str. Fabricii de Zahăr, km 1+260 – 2+107; Obiect 7 – str. Câmpul Pânii, intersecție str. Fabricii de Zahăr – Pasaj IRA, km 2+169 – 3+334; Obiect 8 – str. Răsăritului, intersecție str. Fabricii de Zahăr – intersecție Pod IRA, Tronson 1 km 2+107 – 2+946 și Tronson 2 km 0+000 – 0+307; Obiect 9 – str. Aurel Vlaicu, km 0+090 – 0+250, Pod IRA peste DJ105S și Magistrala L300, str. Traian Vuia km 0+350 – km 0+380; Obiect 10 – str. Câmpul Pâinii – intersecție str. Turnu Roșu, km 3+334 – 3+857. Proiect din inițiativa primarului. Comisia I și Comisia VI”, se arată în documentul publicat de Primărie.

Așa cum Știri de Cluj a mai scris, bulevardul cu patru benzi va lega IRA de podul Oașului-Răsăritului. Un proiect de peste 1 miliard de lei, o investiție care ar trebui să le permită clujenilor să respire mai ușor în trafic, într-un oraș oricum sufocat de mașini. Traseul total are 9,3 kilometri și vor fi construite trei poduri noi, iar alte două vor fi reabilitate.

În zonă se vor construi, de asemenea, două mari malluri cu o suprafață de peste 130.000 metri pătrați, primul fiind Rivus dezvoltat de Iulius și Atterbury pe fosta platformă Carbochim. Al doilea mall se va numi Transilvania Mall și este un proiect realizat de Prime Kapital și MAS Real Estate pe platforma Sanex.

În condițiile în care traficul din Cluj-Napoca e orientat puternic spre direcția Florești-Apahida, studiile experților arată că e nevoie de legături suplimentare pe această direcție. Când acest proiect va fi finalizat, coridoarele Calea Mănăștur - Moților - 21 Decembrie 1989 - Aurel Vlaicu, respectiv Calea Baciului - Corneliu Coposu - Maramureșului - Muncii vor primi o adevărată gură de oxigen.

Cele trei tronsoane care vor fi realizate sunt Strada Răsăritului – Câmpul Pâinii (adiacent căii ferate) și Podul Răsăritului, Pod Oașului – Str. Gării – Podul Locomotivei – Pasajul Tăietura Turcului și un drum de legătură Suceagu (intersecție drum de legătură la Centura Metropolitană) – Tetarom I / Pasaj Tăietura Turcului. Acest proiect a fost gândit pentru a decongestiona DN1F Baciu și pentru a comunica cu pasajul de la Tăietura Turcului.

Investiția totală va avea o valoare de aproximativ 1 miliard de lei și va include un traseu de 9.3 km pe care se vor turna 100 000 m2 de carosabil nou,  trotuare în lungime de 11 km și piste de biciclete pe o lungime de 13 km. Pe acest traseu vor apărea 6 sensuri giratorii, 13 stații de autobuz și două parcări subterane.

Ca și costuri, experții spun că cele mai costisitoare tronsoane vor fi Strada Răsăritului (Fabricii - Fabricii de Zahăr) - 241,96 milioane de lei cu TVA, Strada Câmpul Pâinii - Pasaj IRA - 158,66 milioane lei cu TVA și Strada Răsăritului (Paris - Fabricii) - 116,16 milioane de lei cu TVA. În schimb, segmentul de pe strada Răsăritului (Someș - Paris) este estimat la 42,43 milioane de lei cu TVA. În funcție de complexitatea proiectului, acesta va fi gata între 24 și 45 de luni.

Comentarii Facebook