Un activist civic îi „dă peste nas” lui Boc, după ce primarul a zis că viitorul nu se mai poate face cu autobuze diesel


O nouă polemică a apărut în spațiul public, după ce Tudor Măcicășan, activist civic, a analizat în grupul de Facebook ”Clujul Civic”, afirmațiile lui Emil Boc, cu privire la procurarea autobuzelor diesel. Activistul s-a simțit contrariat după ce edilul local a declarat, pentru o instituție media, că nu crede că ”viitorul se mai poate face cu autobuze diesel, poluante”. 

Asta, în timp ce „primarul orașului a luat, în ultimii 7 ani, 145 de autobuze diesel noi și 58 de autobuze diesel la mâna a 2-a”, scrie Tudor Măcicășan.

În continuare, activistul poartă un dialog asincron într-o postare pe grupul Clujul Civic, ținând cont de declarațiile administrației locale. 

Avantajul pe care îl are Clujul este că avem experți la UTCN și UBB, care se pricep la achiziționarea la astfel de autobuze (n.red. cu hidrogen)", a spus primarul la emisiunea de radio Ziua Live.

Însă, activistul explică că „mediu academic care lucrează la asta din 2019, iar după 2 ani au reușit sa pregateasca o achiziție care, în pofida celor 2 prelungiri, a trebuit anulată. S-au depus doar oferte neconforme, specificațiile din caietul de sarcini neavând legătură cu lumea reală”. 

Boc crede că autobuzele autonome vor fi un succes

Obiectivul nostru este sa avem acel proiect pilot, linia verde, de la Sala Polivalentă (n.red. unde sunt 700 de locuri de parcare), prin centru, pana la Palatul de Justitie si sa se intoarca in parc, sa lasam masina (la Sala Polivalentă)", a spus Emil Boc. Activistul civic i-a dat replica: ”O linie care leaga centru de centru si atat, propunandu-si sa elimine masinile din oras oferind o solutie de 'last mile' pentru cei care vin cu masina in oras. Totodata, o linie cu vehicule mici si lente pe axa principala a orasului, traseu care va incetini liniile 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 19, 22, 24, 24b, 25, 29, 30, 32b, 35, 42, 44, 45, 52 si 52L si pe un parcurs pe care capacitatea de transport necesara implica vehicule (mult mai) mari. Practic, pe benzi dedicate menite ca transportul public de mare capacitate sa fie rapid si eficient vor circula vehicule de mica capacitate si lente”.

Conform proiectului de buget pentru anul 2022, aflat în dezbatere publică, municipalitatea urmează să cumpere microbuze fără șofer și autobuze cu hidrogen, acestea din urmă fiind testate anul trecut pe străzile urbei (n.red. mai precis, un model produs în România”. ”Doar că s-a testat un import din China, autobuz electric rudimentar, nici pe hidrogen, nici autonom, România nu produce așa ceva”, a mai comentat Tudor Măcicășan. 

Actvistul civic a mai punctat că autobuzele autonome ar fi trebuit să circule deja prin oraș. ”Proiectul-pilot de implementare a autobuzelor autonome în oraș a fost anunțat de oficialii primăriei în 2019. Aceștia au precizat că autobuzele fără șofer ar uma să fie prezente pe străzile din centrul Clujului în maximum doi ani. Noi să fim optimiști că metroul va fi gata în maximum zece ani”, a mai punctat Măcicășan.

Comentarii Facebook