Situație disperată la Institutul Oncologic din Cluj. Cătălin Vlad: Zilnic triem 700 de pacienți


Managerul Institutului Oncologic din Cluj, Cătălin Vlad, a declarat că zilnic sunt triați circa 700 de pacienți care vor tratament, dintre care unii vin fără programare 

Accesul în Institut se face numai pe bază de triaj epidemiologic şi/sau testarea obligatorie a pacienților oncologici prin metoda RT-PCR, conform Metodologiei de supraveghere a Sindromului Respirator Acut Sever determinat de noul coronavirus COVID 19, elaborată de Institutul Național de Sănătate Publică, prin Centrul Național de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile, în vederea descoperirii persoanelor (pacienților) infectate cu virusul COVID-19, respectiv protecţia acestora şi a personalului Institutului Oncologic. 

Aceste proceduri obligatorii, determină inevitabil un timp de aşteptare şi care ar putea crea un disconfort”, a spus managerul Cătălin Vlad, cu trimitere la fotografia prezentată luni dimineața de Știri de Cluj, în care oamenii așteptau la triaj.  

Cătălin Vlad a mai precizat că ”în această perioadă s-a constat o creştere substanțială a numărului de pacienţi care au solicitat acordarea servicilor medicale de specialitate (în special chimioterapie și radioterapie), ajungând la o medie de peste 675 pacienți/zi, trecuți prin punctele de triaj, și un număr de peste 180 de persoane/zi, cărora li se efectuează testarea RT-PCR. Deşi prezentarea acestora la Institut s-a efectuat planificat, pe zile și pe ore de către medicii curanți, cei mai mulți dintre pacienţii veniți din toată țara, s-au prezentat la accesul în Instituție la prima oră a dimineții, preferând să aştepte ora la care au fost planificați pentru investigații/tratamente medicale. De asemenea, pe lângă pacienții planificați, s-au prezentat foarte mulți pacienți neplanificați, majoritatea dintre aceştia prezentându-se pentru prima dată”, a mai spus acesta. 

Triajul se face între orele 7.00 și 9.00, iar apoi pacienții intră la tratament. ”Dintr-un calcul simplu se poate stabili numărul de pacienți/minut aferent acestei activități (n.red. 5,8 pacienți pe minut). 

Având în vedere afecțiunile oncologice de care suferă pacienții Institutului, precizăm că în toată perioada pandemiei, toți pacienţii au fost tratați, neexistând niciun bolnav care să fie refuzat, cunoscând că orice amânare sau temporizare a tratamentelor poate sa aibă consecinţe deosebit de grave asupra stării de sănătate a acestora. 

Asigurăm, şi pe această cale, toți pacienții noştri că depunem eforturi considerabile pentru a reduce timpii de aşteptare, triajul epidemiologic, respectiv de a asigura cele mai bune tratamente medicale. 

În final, considerăm că munca desfășurată de personalul medical dedicat ar trebui să fie mai mult apreciată, iar imaginea Institutului Oncologic sa nu aibă de suferit”, a încheiat Cătălin Vlad.

Comentarii Facebook