Revolutia de la finalul spectacolului "Nabucco 12", regizata cu mult talent! VEZI ce spune regizorul Alexander Hausvater

 

Regizorul spectacoului "Nabucco 12", Alexander Hausvater, care a avut premiera duminica seara la Opera Romana, a explicat care a fost semnificatia momentului revolutionar de la final. Artistii au imbracat halate medicale si au fluturat steagul.

 

Artistii de la Opera Romana din Cluj au imbracat uniforme SMURD la spectacolul "Nabucco 12" VIDEO

 

"In contextul premierei "Nabucco '12", prezentate cu doua zile in urma, precum si al multiplelor interpretari ale evenimentului aparute in presa, dorim sa facem cunoscute opiniei publice semnificatiile mesajului conceput de realizatori.

Subiectul in sine al capodoperei verdiene il consideram a fi atat de actual incat se leaga in mod firesc cu realitatile noastre de zi cu zi si, implicit, cu modul in care acestea sunt reprezentate in constiinta publicului.

Entuziasmul cu care atat artistii cat si spectatorii au primit aceasta montare moderna ne dovedeste ca impactul asupra acestora a fost cel preconizat de noi. Este vorba despre un impact care se prelungeste dincolo de aplauze, care consoneaza cu constiinta si convingerile constiente sau latente ale celor care au receptat lucrarea. Descatusarea exprimarii, revolta spirituala si revolutia prin cultura sunt principalele componente ale mesajului "Nabucco '12". Acest cuvant, "revolutie", pe care realizatorii l-au asociat acestei montari, trebuie inteles in primul rand in sensul "inovativitatii" pe care trebuie sa o aduca spectacolul de opera contemporan si a amprentei pe care acesta trebuie sa si-o puna asupra "constiintei civice" a celor care il urmaresc. Asa cum spuneam la conferinta de presa care a precedat premiera, daca spectatorul, dupa ce a iesit de la spectacol, vede o hartie pe jos si o ridica pentu a o pune la cosul de gunoi, inseamna ca a inteles "Nabucco '12".

Intrucat o mare parte din intrebarile jurnalistilor s-au indreptat asupra desfasurarii finalului evenimentului, dorim sa aducem cateva lamuriri. Gestul cu steagul era gandit dinainte, deoarece intentia a fost de a sugera publicului sa faca o paralela intre ce se intampla in actiunea descrisa in opera, unde este vorba de evrei in robia babiloniana, si Romania. Pe ecranul din spate au fost proiectate imagini video care reprezinta potentialul pozitiv si stralucit al acestei tari. Publicul de la premiera a inteles si a reactionat cu indelungate aplauze.

Convingeti-va la urmatoarea reprezentatie din 13 februarie!", au precizat regizorul spectacoului Alexander Hausvater si directorul Operei National din Cluj, Rares Trifan.

Comentarii Facebook