Luni 27 Ianuarie

Reacția Consiliului Elevilor Cluj după ce o copilă s-a aruncat de la etaj la școală: Elevii trebuie să beneficieze de consiliere psihologică


O elevă de 11 ani s-a aruncat, joi, de la etajul 1 al Școlii Gimnaziale din comuna clujeană Bobâlna, joi dimineață, înaintea începerii orelor de curs.

Șeful Inspectoratului Școlar Județean Cluj, Valentin Cuibus, a precizat că eleva ar fi avut conflicte cu părinții acasă, motiv pentru care a recurs la acest gest.

O elevă a sărit pe geamul școlii din Bobâlna, de la etajul I, înaintea începerii cursurilor, și a fost dusă la spital, starea sa fiind stabilă. Se pare că gestul a fost făcut pe fondul unor scandaluri acasă cu părinții. La nivelul școlii se va constitui o comisie de cercetare a incidentului, pentru a se vedea ce s-a întâmplat”, a spus Cuibus.

Consiliulul Județean al Elevilor Cluj a reacționat în acest caz, blamând neglijența instituțiilor de învățământ față de elev, precizând că asemenea incidente ar putea fi evitate dacă elevii ar beneficia de servicii de informare și consiliere psihologică.

În comuna Bobâlna, județul Cluj, în ziua de joi a acestei săptămâni, înainte de începerea orelor de curs, o fetiță de 15 ani a sărit de la etajul întâi al școlii la care învăța și a fost transportată la spital în stare stabilă.

Fetița prezenta vânătăi pe brațe, semn care ne duce cu gândul la agresiuni în familie, motiv pentru care fata ar fi acționat în acest mod.

Consiliul Județean al Elevilor Cluj evidențiază astfel, neglijența instituțiilor de învățământ față de elev, beneficiarul primar al sistemului. 

Conform art. 7, lit. (h) din Statutul Elevului, care prevede faptul că elevii au dreptul de a beneficia gratuit de servicii de informare și consiliere școlară, profesională și psihologică, conexe activității de învățământ preuniversitar, puse la dispoziție de unitățile de invățământ, fiindu-le asigurată cel puțin o oră de consiliere psihopedagogică pe an, dar și art. 83 alin. (1) din Legea Educației Naționale, care prezintă obligativitatea prezenței unui psiholog în unitățile de învățământ, eleva ar fi trebuit să primească sprijin din partea școlii în această situație

Dacă am cunoaște problemele elevilor, am reduce frecvența cazurilor de acest fel. Un psiholog poate identifica mult mai rapid și mai ușor o problemă a unui elev și să îi ofere ajutor prin discuții libere și consiliere”, transmit reprezentanții CJE Cluj. . 

Această întâmplare, precum și altele ar trebui sa fie un semn de alarmă către toate unitățile de învățământ, dar și pentru organele compentente să ia măsuri pentru a evita astfel de cazuri pe viitor deoarece existența unei persoane la care elevii să poată apela în cazul unor probleme ar trebui sa fie o prioritate în școlile din țară.”, declară președintele CJE, Gălățan Rareș Ovidiu.


Comentarii Facebook